Avatar billede Johan123 Juniormester
03. april 2019 - 18:18 Der er 19 kommentarer

"Critical_Process_Died"

Har stødt på denne fejl op til flere gange, og har prøvet alt. Ved ikke hvad jeg skal gøre? Nogen som har en mulig løsning?

Vh
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2019 - 18:28 #1
Skriv lige hvilken Windows du kører og lidt om mere din pc (model nr).
Skriv kort hvad du har forsøgt :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. april 2019 - 18:41 #2
Hvad sker der når du får fejlen? er der noget program der holder op med at virke, eller dør windows (med en blå skærm).
Avatar billede Johan123 Juniormester
03. april 2019 - 18:42 #3
Hej,

Har Windows 10, har forsøgt at “sfc /scannow”, opdatere drivers, sikkerhedstilstand fejlfinding, antivirus clean, nvidia driverupdate, windowsupdate.

Vh
Avatar billede Johan123 Juniormester
03. april 2019 - 18:44 #4
@ole_madsen alle programmer virker fint, men jeg får den såkaldte BSOD :)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2019 - 19:05 #5
Prøv at udsætte windows update nogle dage hvis du kan.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2019 - 19:07 #6
Hvis du går i logbogen kan du her ser hvilke processer der fejler?
Avatar billede Johan123 Juniormester
03. april 2019 - 19:14 #7
Tak for svarene indtil videre.

Hvordan går man i logbogen ? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2019 - 19:18 #8
Højreklik denne pc og tryk administrer og gå i logbogen :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
03. april 2019 - 19:25 #9
Hej.
Prøv at fortælle hvilken Version du kører og hvornår den er installeret?
Tryk på Windowstasten + I = Indstillinger Vælg System gå ned til OM, vælg Windows specifikationer.
Her ser du versionen Eks 1803 eller 1809 men du kan også se datoen for din opdatering!
https://ibb.co/N2Y0dMh
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2019 - 01:58 #10
find "crashlog.txt" og læs den, der står den nøjagtige fejlmeddelelse
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. april 2019 - 11:29 #11
Jeg er ikke sikker på man finder en "crashlog.txt" på en Windows PC :-) - så kommer den i hvert fald ikke fra Windows...

Foruden de andre gode råd, så prøv også at se om du har en crash dump fil - standardstien er følgende to placeringer:

C:\Windows\memory.dmp
og
C:\Windows\Minidump\?????.dmp

Sidstnævnte sti er at foretrække, da filerne ikke er så store. Ligger der filer, indgår datao for dannelsen i filnavnet - find den nyeste fil, og del via onedrive, google drive, dropbox eller lignende, og læg delelinket her... - så kan vi forsøge at undersøge hvad problemet skyldes. Data i filen er nemlig ikke helt så let at læse...
Avatar billede Johan123 Juniormester
04. april 2019 - 15:59 #12
#11

https://www.dropbox.com/sh/kotgzq29gphoglc/AAB0snyf9gP8jwesAAIB8zeZa?dl=0

Fandt to filer i "C:\Windows\Minidump\", dog ikke nogen i "C:\Windows\memory.dmp"
Avatar billede Johan123 Juniormester
04. april 2019 - 16:01 #13
#9

Det skulle gerne være det hele:

https://gyazo.com/8fc5828191ca196c11ce2f9971971d14
Avatar billede Johan123 Juniormester
04. april 2019 - 16:05 #14
@220661

https://gyazo.com/90d7cbb10bccbdcbd2a2ae7be62e29f6

Får disse informationer i min logbog, hvad betyder det, og hvad kan jeg gøre ved det?

Vh
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2019 - 16:12 #15
Kernel 41 er den der kommer når systemet går ned.
De andre to har jeg prøvet at søge lidt på.
Har du Samsung Kies 3 software på din pc som der beskrives her?
http://www.eventid.net/display-eventid-10111-source-Microsoft-Windows-DriverFrameworks-UserMode-eventno-9642-phase-1.htm
Avatar billede Johan123 Juniormester
04. april 2019 - 16:17 #16
#15 Umiddelbart ikke af hvad jeg ved.
En god måde man kan tjekke det på?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. april 2019 - 16:30 #17
Programmer og funktioner kan du se det i
Men fejlkoden her kan sikkert også komme med andre programmer vil jeg tro da det kan være en samme form for hændelse.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. april 2019 - 09:46 #18
Så har jeg fået tid til at kigge på dmp filerne.

Ifølge dem er det processn csrss.exe der går ned - en process der iflg. andre sider håndterer windows grafiske kommandoer.

I artikler som https://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/783b11d8-6f9c-45d2-b44c-1746c0a7a2c3/bsod-cause-by-csrssexe foreslås det at kigge på, og opdatere dine grafikdrivere... - og det bekræftes af en linje i det output, jeg får fra dmp filerne:

DEFAULT_BUCKET_ID:  WIN8_DRIVER_FAULT

Det antyder, at du har en ældre grafikdriver, oprindelig skrevet til Windows 8 - og den er ikke nødvendigvis 100% kompatibel med Windows 10.

Nu skriver du, at du har forsøgt at opdatere nVidia driverne, men vær opmærksom på at mange bundkort også har et grafik chipset indbygget på bundkortet - typisk fra Intel.

Jeg foreslår du tjekker hvilke grafikdrivere du har på maskinen, og eventuelt afinstallerer alle, genstarter, og installerer igen.
Bruger du ikke din maskine til avancerede spil, kan du måske oven i købet helt lade være at installere drivere, men blot bruge dem som Windows 10 selv installerer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. april 2019 - 09:48 #19
Angående eventloggen - så vil jeg tro de to 10110 og 10111 kommer direkte fra CSRSS.exe processen - det kunne være interessant at se detaljerne fra dem - prøv at åbne linjerne og se hvad der står...