Avatar billede goonerkim Mester
04. april 2019 - 08:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sætte lyd op i forbindelse med fjernsyn.

Hej Eksperter.
Jeg har bestilt et nyt TV og soundbar, og vil gerne høre om nogen kan råde mig til hvordan jeg bedst muligt får tingene sat sammen med de muligheder der er. Ud over de to nævnte ting så skal der sættes en blu-ray afspiller og en satellit receiver til.
På TV'et er der kun en digital lydindgang, hvor mon jeg skal forbinde den?
Soundbaren har: 1 digital lyd port og 2 HDMI porte
Blu-ray'en har: 1 digital lyd port og HDMI port
Satellit receiveren har samme som Blu-ray'en.
På TV'et er der 4 HDMI porte, hvoraf den ene har noget med "lyd begge veje" ?, er ikke sikker på om det er sådan det hedder. Vil jo gerne kunne nyde god lyd fra alle enhederne, så hvordan gør jeg lige det ? :)
Avatar billede Rune1983 Ekspert
04. april 2019 - 09:48 #1
Jeg har en Sonos Soundbar hjemme. Der sendes lyd fra TV via optisk lydkabel ned til soundbar. Der skulle man vist i instillinger på TV sætte at lyden skulle sendes videre til soundbar.
De andre enheder tilsluttes TV med HDMI. Så vil TV selv splitte billede og lyd op.
Mon ikke det er lidt på samme måde. Tænker der nok er en vejledning i din soundbar også.
Avatar billede goonerkim Mester
17. april 2019 - 11:51 #2
Tak for svaret Rune.
Jeg går stadig og venter på mit nye TV/Soundbar system fra Power, Samsung kan ikke følhe med og producere siges der.
Jeg tog ind og spurgte til om hvornår jeg mon får TV'et, og da jeg nu var der så også til opsætningen med det optiske kabel. Ham gutten sagde så at jeg slet ikke skal bruge det optiske kabel, men at jeg skal forbinde en hdmi port på TV'et mærket "ARC" med soundbaren, og så sætte de andre ting til TV'et også med hdmi.
Jeg håber stadig på at løbe ind i en her på sitet som har godt kendskab og kan fortælle om de forskellige muligheder, og måske endda svare på mine spørgsmål fra mit oplæg.
God påske allesammen.
Avatar billede goonerkim Mester
03. juni 2019 - 18:08 #3
Jeg forbandt via denne Arc Port på fjernsynet til soundbar og så er alt faktisk automatisk og kan styres med én fjernbetjening, vi lukker her tak :)