Avatar billede plok Forsker
05. april 2019 - 19:49 Der er 7 kommentarer

WiFi og LAN hopper af netværket hele tiden?

Hej.

Jeg har en pc (selvbyg) som er begyndt, efter et års tid, at hoppe af netværket ind i mellem? Det er både via WiFi donglen og LAN!

Når jeg har slukket og tændt for routeren, så virker det i en dags tid, men derefter hopper den af igen?

Alle mine andre enheder, såsom andre PCere, TV, mobil, tablet m.v. forbliver naturligvis på nettet uden problemer.

Jeg har prøvet at fjerne netværks driveren og derefter genstarte, men det er samme resultat. Jeg har ligeledes opdateret diverse drivere

Specifikationer:
Bundkort: MSI B350 Tomahawk, Socket-AM4
WiFi dongle: Jensen 2,4GHz 150 Mbps
OS: Windows 10 64-bit

Håber I kan hjælpe mig med dette problem?

God aften / Weekend
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2019 - 20:03 #1
Hej.
Generelt skal man i enhedshåndteringen tjekke af at Windows ikke lukker ned for enhedene under strømstyring for netkortene.
Tjek også at der generelt i strømstyringen er sat til høj ydelse når der er tale om en stationær pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2019 - 08:37 #2
Du skal under usb enheder i enhedshåndteringen også kontrollere at strøm ikke må deaktiveres til din wifi dongle.
Jeg tror ikke på at router er et problem når andre enheder forbliver på.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2019 - 08:38 #3
Tjek også om der er nyere bundkort drivere end dem du kører på på producentens side. Mere synes jeg ikke lige jeg kan komme med nu.
Avatar billede plok Forsker
06. april 2019 - 08:56 #4
Hej allesammen.

Tak for de gode input.

Jeg har opdaget at der er et program som er blevet installeret som hedder HotSpot Sheld - umiddelbart efter af-installering af dette program, så virker det?

Vil det give mening?

Nu tester jeg det lige i løbet af dagen.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2019 - 09:03 #5
Ja måske.
Som jeg læser det skulle det være noget VPN forbindelse som jeg ikke lige har erfaring med.
Avatar billede Jolles Professor
06. april 2019 - 09:04 #6
Hvis du ikke har fået løst problemet, så prøv at flytte routeren. Det gjorde jeg - og mit problem er løst. Bare et amatør-forslag.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2019 - 09:10 #7
#6 Er det sandsynligt at dette er problemet når alle andre enheder, rundt om i husstanden, der er tilkoblet forbliver på?
I øvrigt så er det sjældent at en LAN forbindelse hopper af.