Avatar billede Glooft Novice
06. april 2019 - 16:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ableton

Jeg har købt Ableton Live og forgæves forsøgt at installere programmet.
Download er OK, men når jeg skal udpakke filerne, går det galt. Jeg bruger 7-zip, men mappen er tom efter udpakningen.
Hvad skal jeg gøre? Support fra Ableton har ikke løst problemet.
Avatar billede Slater Ekspert
06. april 2019 - 16:48 #1
Hvad er det for en fil?
Avatar billede Glooft Novice
06. april 2019 - 17:02 #2
Det er en msi. fil
Avatar billede Slater Ekspert
06. april 2019 - 17:03 #3
MSI er Microsoft Installer, de skal ikke pakkes ud, de skal bare dobbeltklikkes på som en exe.
Avatar billede Glooft Novice
06. april 2019 - 17:14 #4
Men når jeg dobbeltklikker på setupikonet, viser det sig at mappen er tom.
Avatar billede milter Ekspert
06. april 2019 - 18:23 #5
Jeg har lige prøvet at downloade prøveversionen af Ableton Live. Det tager et stykke tid, men jeg ender op med en fil på ca. 1,7 GB, som kan installeres.

For det første, er du sikker på, du har ventet, til download var helt færdig? Jeg har en hurtig forbindelse med 300Mb download, og det tog ca. fem minutter. Jeg gemte den udpakkede fil i en mappe på skrivebordet > Åbnede mappen, som indeholdt en Setup.msi-fil på 1.792.336 KB > Højreklikkede Setup.msi > Installer > Og så gik installationen i gang.

Jeg har på fornemmelsen, at noget er gået galt ved din download, så du ikke har fået det hele med.
Avatar billede milter Ekspert
06. april 2019 - 21:24 #6
Tilføjelse til #5.

Download af prøveversionen gav en .zip-fil, som jeg udpakkede til mappen på skrivebordet.
Avatar billede Glooft Novice
06. april 2019 - 22:37 #7
Jeg har downloadet  hele programmet mindst 25 gange1 Når jeg klikker "åbn" på setup filen, installeres filen, men ender med en tom mappe.
Avatar billede milter Ekspert
06. april 2019 - 22:46 #8
Hvor stor er filen  "Setup.msi" på din computer i den udpakkede fil?

Prøv at følge min procedure i #5.
Avatar billede Glooft Novice
07. april 2019 - 08:47 #9
Min fil er samme størrelse som din. Når jeg højreklikker på setup.msi kommer der ikke muligheden "installer" men muligheden "Åbn". Den klikker jeg på og derefter åbner en tom mappe. Jeg får simpelthen ikke installeret de nedhentede filer.

Jeg har googlet problemet og kan se at andre Ableton købere har det samme problem. Jeg har endnu ikke set at nogen er kommet med en løsning. Jeg tænkte at der måske var en blandt Computerworlds brugere, der tilfældigvis var stødt ind i det samme problem og havde løst det.
Jeg har henvendt mig til Ableton og krævet handlen opløst, med mindre de finder en løsning. Jeg har endnu ikke fået svar.
Avatar billede milter Ekspert
07. april 2019 - 12:59 #10
Hos mig sker der dette:
Jeg downloader programmet og får en .zip-fil med navnet ableton_live_trial 10.0.6_64.zip. Den højreklikker jeg => Klikker på "Udpak alle" . Det giver så en mappe med filen Setup.msi. Den højreklikker jeg => Installer.

I min ableton_live_trial 10.0.6_64.zip ligger også en Setup.msi, men den giver, lige som hos dig, ikke mulighed for "Installer", kun "Åbn".

Hvilket styresystem bruger du? Jeg har Windows 10 og bruger dets udpakningsprogram til udpakningen.
Avatar billede Slater Ekspert
08. april 2019 - 09:21 #11
#9: Skal lige være med. Du siger du åbner MSI-filen og "får en tom mappe"

Betyder det at du selv åbner en mappe bagefter? I så fald hvilken? Eller betyder det, at når du dobbeltklikker på den, viser systemet automatisk en tom mappe?

I sidstnævnte tilfælde lyder det som om f.eks. 7-zip har overtaget .msi filendelsen og åbner den automatisk, hvilket er en fejl - så kan du ikke installere det korrekt, så den association skal i så fald fjernes igen. Men det er ikke helt klart fra din beskrivelse hvad du mener.
Avatar billede Glooft Novice
08. april 2019 - 16:24 #12
Hej igen og tak for din interesse for mit problem.
DET ER NU LØST!
Jeg har også Windows 10 på min computer, men jeg har på fornemmelsen at det var selve downloaddelen, der glippede. Jeg tror, at der ikke er nok "power" på min pc.
Jeg bed mærke i din oplysning om at det tog dig fem minutter at downloade programmet. Det tog mig 25 min. hver gang at downloade. Jeg prøvede derfor at downloade programmet på det lokale biblioteks computer, og gemme det på en stick. Det tog 5 min!
Herefter udpakkede jeg zip-filerne, hvorefter der fremkom en setup-fil som jeg højreklikkede på og "install". Desværre ville programmet kun installere på c-drevet, som jeg ikke har adgang til som biblioteksbruger så jeg kunne ikke få det hele med hjem på stick´'en.
Men det viste sig at være nok med det downloadede program. Jeg satte sticken i min egen computer, udpakkede filerne og installerede dem. Så nu fungerer det.
Avatar billede milter Ekspert
08. april 2019 - 18:55 #13
Velbekom. Der er (næsten) altid en løsning på den slags problemer :-)