Avatar billede JLodberg Novice
06. april 2019 - 19:20 Der er 3 kommentarer

Port forwarding virker ikke

Hej allesammen

Jeg forsøger at åbne ports på min router. Det er en Alcatel fiberboks fra Waoo/Fibia, se den her:

https://www.fibia.dk/privat/kundeservice/vejledninger-dokumenter/vejledninger/bredbaandsudstyr-og-routers/vejledninger-til-alcatel-fiberboks/

Jeg vil åbne ports for at kunne spille CnC: Tiberium Wars, og der står jeg skal åbne UDP 16000. Det taster jeg ind som på billedet:

https://i.imgur.com/jYikMa7.png

Det virker så ikke i spillet. Måske der er noget galt med spillet tænker jeg, men når jeg tester om mine ports er åbne gennem forskellige "port forwarding test" hjemmesider, så ser de heller ikke noget er åbent. Har også prøvet at åbne diverse andre ports (inklusiv nogen af de premade port forwardings de har på en drop down liste). Aldrig er der nogen af dem åben.

Hjælp?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. april 2019 - 21:02 #1
Hvordan bærer du dig ad med at åbne porte på den i første omgang? Jeg ville forvente, at fiberboksen betragtes som CPE, og dermed ikke åben for pilfingre, men udelukkende administreret af udbyderen?
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2019 - 21:05 #2
du skal også åbne de porte i windows firewall :)
hvis spillet ikke selv har bedt om tilladelse da du installerede, skal du tilføje spillet i firewall.
Avatar billede puren Ekspert
07. april 2019 - 17:48 #3
waoo har været slem til at lave dobbelt nat hos deres kunder og ja for folk som skal lave en forbindese ind betyder det ikke ting...

for alle os som skal bruge en port ind vi skal have vores egen ip

så se om du er det... (svart på hvordan du tjekker det findes på exp.dk)