Avatar billede jhjorsal Mester
09. april 2019 - 18:23 Der er 4 kommentarer

Certifikat fejl på IOS produkter (Ipad-IPhone)

Jeg har et problem på arbejde, vi kan kun komme online via en Logo On browser side, og pudsigt nok fungere det for alle andre end dem der har IOS Ipad og IPhones. Problemet er at på disse enheder kommer der en browser side op der siger at udbyderens certifikater er for gamle. Og udbyderen er i dette tilfælde forsvaret, der styrer deres brugere tilgang til nettet via noget BlueSocket hardware. Løsningen på dette ville selfølgelig bare være at opdatere dette stykke hardware certifikater, men alle der kender forsvaret ved også at det gør man ikke bare lige, det hjælper selvfølgelig heller ikke at BlueSocket er gået konkurs.
Mit spørgsmål lyder så, siden det kun er IOS Ipad og IPhones der har et problem, er der så en måde at omgåes dette problem. Jeg har selv forsøgt at tilgå nettet med andre browser end Apples Safari, da jeg var i tvivl om hvorvidt spærringen lå i browseren eller enheden, men det hjalp ingenting
Avatar billede jhjorsal Mester
09. april 2019 - 18:27 #1
Skylder nok lige at nævne at det er uanset om det er via wifi eller via et adapterstik (lightning/ RJ45) og Lan kabel
Avatar billede INK Ekspert
09. april 2019 - 21:28 #2
Alle sikre browsere burde give besked om certifikatfejl. Hvilke(n) browser bruger de andre. Måske en gammel udgave af Internet Explorer?
Avatar billede jhjorsal Mester
10. april 2019 - 07:45 #3
Jeg tror altså ikke alle andre bruger en gammel browser set i lyset af at vi ofte er 80 mand ombord, og det er kun Ipad og IPhones der har problemet. Både Macbook pc’er og Android enheder logger fint på. Men ligger certifikatet i browserne? For det ville egentligt undre mig, for de omtalte enheder kan jo heller ikke håndtere mail.
Avatar billede supportsiden Professor
17. februar 2020 - 07:34 #4
Har ikke lige en iOS enhed
Firefox på PC kan man vælge at stole på sådan et certifikat ,første gang man besøger siden. Firefox er at finde i App store.
Eller måske det kan hjælpe at installere certifikatet på enheden
Normalt vil det ikke være det store at udskifte et certifikat så det forstår jeg ikke at man ikke gør. Hvis forsvaret kører på udstyr der ikke kan opdateres og patches kompromiterer de landets sikkerhed