Avatar billede Jones Novice
11. april 2019 - 15:35 Der er 5 kommentarer

Pivot tabel

Hej,

Jeg har oprettet en pivot Tabel hvor en af kolonnerne vedr. leverandører.
Der er etableret et datafilter i kolonnen, men slutbruger ønsker et produkt der er meget simpelt og intuitivt.

Jeg tænkte på en løsning ift. at etablere en søgebjælke direkte i arket, hvor man kunne søge navnet. Med andre ord et slags data uden dropdown?

Possible?

Mvh/Morten
Avatar billede ebea Ekspert
11. april 2019 - 16:04 #1
Hvad er det egentlig, mere konkret, du efterspørger?
Avatar billede Jones Novice
11. april 2019 - 16:35 #2
Hej Ebea,

Du må undskylde hvis spørgsmålet er i den ukonkrete ende. ;)
Jeg har lavet en pivottabel via. Databaseopslag.
De tabeller jeg har søgt ud på har jeg lavet en række udsnitsværktøjer til.
Et af de udsnitsværktøjer jeg har lavet vedr. Leverandører, hvor jeg gerne vil have man kan søge via. Skrift. (Lidt som man gør i et datafilter) - pt. Er muligheden kun at trykke på hver enkelt leverandør via. Udsnittet.

Giver det mening?
Avatar billede ebea Ekspert
11. april 2019 - 16:56 #3
#2 - Til din sidste linje..nej, det gir ikke meget mere klarhed ;-)
Hvis du kunne uploade et eks. ville det nok hjælpe lidt mere på forståelsen (selvom data fra dataopslaget mangler).
Avatar billede Tom K. Forsker
11. april 2019 - 22:12 #4
I stedet for udsnitsværktøj kan du tiløje felter du søger på som filter.
Højreklik på feltet i Pivottabelfelter menuen.
Vælg tilføj til Rapportfilter.
Du vil nu se to nye felter, der er plaseret 2 rækker over din pivottabel.
Hvis du trykker på <<DropDown> (Alle)> er der mulighed for at søge i søge feltet.
Er din kunde "super doven" så må du lave en genvej til feltet.
Når din dovne kunde så er kommet dertil... - så bed det "dovne svin" om at trykke på <alt>+<pil ned> og han kan søge på livet løs.
Hvis ovenstående løsning ikke løser din kundes "problemer", bør du overveje nye kunder! ;-)
Avatar billede Jones Novice
12. april 2019 - 11:22 #5
Tak for svar :)

Jeg har løst problematikken. Gik via. Et andet format,
Hvilket var tilfredsstillende :).

God weekend.