Avatar billede ErikHg Ekspert
11. april 2019 - 16:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Upload af musik fil (wav) på YouTube

Jeg har en musik fil i wav format som jeg meget gerne vil uploade til YouTube, men det vil ikke lykkes. Problemet er at jeg ikke umiddelbart kan lægge en musikfil ud på YouTube
Den egentlige grund til, at jeg ønsker at lægge den ud er, at melodien det drejer sig om for mig er med en ukendt titel samt kunstner. Derfor ville jeg lave et link til den, så måske der ville komme svar fra nogen her på eksperten.
På forhånd tak :-)

Mvh.
ErikHg
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2019 - 17:10 #1
vis et billede, og sæt musik på som baggrund - det gemmer du så i video-format, og den kan uploades uden videre. Vælg nu et billede, du selv tager, så der ikke kommer gums i det mht rettigheder.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2019 - 17:38 #2
fladt lige over https://voice2v.com/
utestet...
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2019 - 17:38 #3
faldt - ikke fladt
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2019 - 09:19 #4
der er en app "soundhound" som kan genkende musik - er ret godt, kender dog ikke alle sange.
man kan også synge/nynne/fløjte til appen :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. april 2019 - 10:06 #5
Jeg har som sådan fundet ud af at uploade musikken med baggrundsbillede, men når jeg afspiller er der ingen lyd på - noget der jo nok må siges at være ret vigtigt - når det er musikken det handler om.
Jeg har anvendt et program der hedder AVS Video Editor, men det er noget forfærdeligt skammel, og når man som jeg ikke er ret meget inde i disse ting, gør det ikke sagen bedre.
Måske der findes et enklere program der kan anvendes.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2019 - 10:33 #6
du må ikke uploade andre folks musik
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. april 2019 - 12:48 #7
Det er noget der er optaget fra radioen!
Den eneste grund jeg har til at ville lægge det ud, er ganske enkelt den, at jeg vil høre om nogen på eksperten kan genkende nummeret og oplyse mig om titel og kunstnernavn.
Jeg kommer i forbindelse med det du skriver om at uploade andre folks musik; hvad med de tusinde af videoer der ligger på YouTube? Der ligger jo også masser af musiknumre på YouTube - her mener jeg musiknumre uden levende billeder, men f.eks. med et baggrundsbillede af omslaget.
Avatar billede milter Ekspert
12. april 2019 - 13:20 #8
Et forslag, men jeg ved ikke, om det vil virke:  Konverter din .wav-fil til .mp3 for at reducere filstørrelsen. Det vil reducere den til ca. en tiendedel af den oprindelige fil > Omdøb din xxx.mp3-fil til xxx.jpg og upload den på https://da.imgbb.com/. Der får du så et link til filen, som du kan dele med os.
Avatar billede milter Ekspert
12. april 2019 - 13:23 #9
Tilføjelse til #8.
Det kræver så selvfølgelig, at xxx.jpg af os skal omdøbes til xxx.mp3 :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. april 2019 - 14:19 #10
alternativt, med dropbox, onedrive, icloud, google drev - gem filen der, højreklik på den, og vælg del med, og send link herind.
Når sagen dør, eller er besvaret, så slet filen igen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. april 2019 - 15:24 #11
Jeg har prøvet flere forskellige metoder, desværre uden held :-(
Jeg er som sagt ingen mester i at lægge noget ud på YouTube, men ser ofte videoer og hører musik der fra.
Når andre kan lægge noget ud, må jeg da også kunne. Men som man siger "ingenting er svært, når bare man kan".
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. april 2019 - 19:22 #12
Så lykkedes det at uploade den ukendte melodi. Jeg satte et baggrundsbillede ind (af min egen kat) som jeg selv har taget.
Nu er spørgsmålet om hvem der synger og spiller samt melodiens titel. Det er dette der er den egentlige grund til jeg ville lægge et link ud.

PS. jeg ville godt give mig selv æren for at få lagt nummeret ud på YouTube, men det er jo kun et skridt på vejen - nu mangler jeg "bare" at få oplyst titel- og kunstnernavn.

https://youtu.be/BBsKGtJMp70
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. april 2019 - 10:40 #13
Jeg har nu fået løst gåde om titlen på melodien og kunstnernavnet. Det er LIPPS med A Million Ways.