Avatar billede Sidsel Seniormester
12. april 2019 - 09:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tjek om der er en værdi i af celleområderne.

Jeg skal tjekke om der findes en værdi i en af cellerne i 3 områder. celleområderne er fordel over 3 ark, og er navngivet.
SaVA (ark1 B258:B794)
WiVa (ark2 b75:b154)
EsVi (ark3 b40:b127)

Hvis der bare er 1 af cellerne som har en værdi skal der kaldes en anden procedure.

Så noget lignende
If IsEmpty.Range("SaVA","Wiva","EsVa") = False Then Call Procedure
End if

Men det her er for simpelt og virker ikke.
Avatar billede finb Ekspert
12. april 2019 - 09:48 #1
Utestet:
set rangess = union("SaVA","Wiva","EsVa")
If IsEmpty.rangess = False Then Call Procedure
Avatar billede Sidsel Seniormester
12. april 2019 - 10:02 #2
Den melder fejl. Type mismatch. Desværre
Avatar billede Sidsel Seniormester
12. april 2019 - 10:44 #3
Jeg prøver ligenu følgende:
  Dim SaVA, WiVa, EsVa As Range

Set SaVA = Workbooks("Schneider master 2019").Worksheets("Schneider og Sarel ").Range("B258:B795")
Set WiVa = Workbooks("Schneider master 2019").Worksheets("Wibe, Canalis, Thorsman og KNX").Range("b72:b345")
Set EsVa = Workbooks("Schneider master 2019").Worksheets("Schneider Electric Buildings").Range("b40:b122")

        SaVA.Select
      If IsEmpty(Selection.Value) = False Then Call Varekodning
        WiVa.Select
      ElseIf IsEmpty(Selection.Value) = False Then Call Varekodning
        EsVa.Select
      ElseIf IsEmpty(Selection.Value) = False Then Call Varekodning

Men den siger at jeg har else without if, og det forstår jeg ikke.
Avatar billede finb Ekspert
12. april 2019 - 10:55 #4
If SaVA.value + WiVa.value + EsVa.value > 0 then Call et-elller-andet
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
12. april 2019 - 11:13 #5
If xxx then
    din kode
else if
    din kode
else if
    din kode
end if

Jan
Avatar billede store-morten Ekspert
12. april 2019 - 16:28 #6
Prøv:
Sub test()

Dim SaVA, WiVa, EsVa As Range

Set SaVA = Workbooks("Schneider master 2019").Worksheets("Schneider og Sarel ").Range("B258:B795")
Set WiVa = Workbooks("Schneider master 2019").Worksheets("Wibe, Canalis, Thorsman og KNX").Range("b72:b345")
Set EsVa = Workbooks("Schneider master 2019").Worksheets("Schneider Electric Buildings").Range("b40:b122")

    If WorksheetFunction.CountA(SaVA) + _
    WorksheetFunction.CountA(WiVa) + _
    WorksheetFunction.CountA(EsVa) = 0 Then

    MsgBox "Alle celler tomme"

    Else

    MsgBox "Alle celler er ikke tomme"

    End If

End Sub
Avatar billede Sidsel Seniormester
18. juli 2019 - 11:58 #7
Jeg endte med at bruge funktionen countA, til at tælle om der var indhold i cellerne