Avatar billede finb Ekspert
12. april 2019 - 10:02 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Dyr strøm klokken 17-20

El bliver dyrt klokken 17-20.
Kan det betale sig at slukke og lukke køleskabet
klokken 17-20, når kompressoren så skal på
overarbejde klokken 20-21 ?
ps:
jeg havde håbet på en 3. og endnu billigere takst kl. 00-06
Avatar billede keysersoze Guru
12. april 2019 - 10:48 #1
Et 200l køleskab med energimærke A koster ca 330kr om året mens et A+++ koster ca 130. Det er under 1kr om dagen. Kan det så overhovedet betale sig at spekulere i de 3 timer? Mit gæt er at det formentlig bedre kan betale sig at kigge på et nyere og mere energivenligt køleskab eller egentlige standby-apparater.
Avatar billede Mikael Ekspert
12. april 2019 - 10:57 #2
Billig strøm ??? Det er ofte en "narresut" i en alm. husholdning.. Det er jo i reglen KUN den direkte strømpris, som der gives rabat på.. Ikke på alle de andre omkostninger, som alligevel skal betales til fuld pris..

En kilowatt ligger normalt omkring 2,55 kr.. Rens den for "andre" omkostninger, og se den rene kilowatt pris ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
12. april 2019 - 11:11 #3
Skal du opnå en besparelse, så undgå storforbrugere i den periode..

Med fordel kan brug af vaskemaskine, elvarme, opvaskemaskine, tørretumbler, elkogeplader og ovne udskydes til de "billige" tidspunkter..

Hverken køleskab og fryser er storforbrugere ;)
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
12. april 2019 - 15:43 #4
Bare lige et indspark om dette emne...

Tiltag som fordyrer forbruget er, efter min mening tåbelige og rammer skævt.
Folk vil altid forsøge at spare penge, så de vasker med garanti tøj mindre ofte end før, og det gør at hygiejnen bliver ringere. Dette gælder også andre steder end med elpriser. Vandmålere gør også at mange folk fravælger dagligt bad. Det går også ud over hygiejnen. Hvor ender regningen mon i sidste ende når flere bliver syge?