Avatar billede lurup Ekspert
12. april 2019 - 11:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sidehoved og sidefod

Jeg har en linie i mit sidehoved som jeg gerne vil have til automastisk til at stå foran min side tal i sidefoden ??
Det er elevens  uni-login jeg gerne vil have i sidefoden
Er det mulig ??
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. april 2019 - 12:24 #1
Kan du forklare lidt nærmere:

Er det en specifik Word-skabelon, du taler om?

Hvordan bliver teksten i sidehovedet indsat (et felt eller andet?). Skal teksten fortsat være i sidehovedet, og så gentages i sidefoden?

Betyder "foran" sidetal, at teksten fra sidehovedet skal stå til venstre og sidetallet til højre?
Avatar billede lurup Ekspert
14. april 2019 - 19:36 #2
Hej
Jeg vedhæfter lige filen her
https://ufile.io/n2mbi0ha

Navnet skal stå i foden i venstre side, det skal være dette for side hovedet
Elevens UNI•Login    Teksten herfra

Har også lidt problemer med at få side tallet til at virker så den ikke tæller forsiden med.
Formatet skal være Side 1 af 3 hvis der er 1 forside og efter følgende 3 sider.
Side tal skal stå i højre side i sidefoden
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
14. april 2019 - 22:13 #3
Du kan sætte forsiden til ”Speciel første side” (dialogboksen Sideopsætning > fanen Layout) og indsætte sidetallet i sidefoden s. 2. Højreklik i sidetalsfeltet og vælg ”Formatér sidetal” – sæt til begynd med 1.

Om opsætning i øvrigt:

Sæt et bogmærke omkring login-nr. (Ctrl+Shift+F5). Brug et passende navn til bogmærket.

I sidefoden, indsæt en krydshenvisning til det oprettede bogmærke (Referencer > Krydshenvisning), der hvor teksten skal vises. Så vil krydshenvisningen vise indholdet fra bogmærket.

For at styre opsætningen af sidefoden kan du enten indsættes en tabel med 1 række og 2 kolonner, uden kanter – indsæt krydshenvisningen venstrestillet i celle 1 og sidetal højrestillet i celle 2 – eller du kan bruge en højre-tabulator efter krydshenvisningen til at placere sidetallet højrestillet.

For at trække 1 fra antal sider, brug følgende feltkonstruktion – feltklammerne SKAL laves med Ctrl+F9:

{ ={ NUMPAGES } -1 }

Mere info, som kan være til hjælp:
”Sådan kan du indsætte speciel tekst i sidehoved eller sidefod på sidste side i et dokument”, https://www.thedoctools.com/wordtips/speciel-sidehoved-sidefod-sidste-side-i-dokument/
”Opdatering af felter i Word – hvordan virker det?”, https://www.thedoctools.com/wordtips/opdater-felter-i-word-hvordan-virker-det/
Avatar billede lurup Ekspert
04. maj 2019 - 18:29 #4
Tak til dig endnu engang.....Godt arbejde