Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2019 - 17:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Menings måling

Når man forlader arbejdsmarkedet og bliver pensionist, skal man så stadig have aktiv indflydelse med stemmeret på hvem der kan meldes ind i en bestyrelse i det fagforbund man har været tilknyttet?
Tænker her på både til formands post og andre bestyrelses medlems poster, samt underposter i de afdelinger der kan være en del af fagforeningen?

Eller skal de overgå som B-medlemmer der er passive?

I behøver ikke kommentere, men blot trykke synes om i de næste to indlæg jeg lægger herefter
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2019 - 17:52 #1
Tryk synes om her hvis i mener de skal have indflydelse
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2019 - 17:52 #2
Tryk synes om her hvis de skal overgå som passive medlemmer
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2019 - 17:56 #3
hvorfor spilde sin tid på det ? en fagforening kan intet gøre for dig som pensionist.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2019 - 17:59 #4
#3 Du misforstået spørgsmålet.
Det jeg spørger om er om de aktivt må stemme for at få en bestemt person valgt ind i en bestyrelse. Det har ikke noget med at gøre om fagforeningen kan gøre noget for dem som sådan.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2019 - 22:20 #5
Hej 220661 Trykke hvor? der mangler vist et link :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2019 - 07:27 #6
#5 Hej. Nej ikke noget link. Synes man at de skal have indflydelse trykker man synes om i indlæg #1 og synes om i indlæg #2 hvis man ikke synes de skal have indflydelse. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2019 - 13:19 #7
Husk at tilkendegive jeres mening ved at "like" enten indlæg #1 eller #2 :-)
Avatar billede milter Ekspert
13. april 2019 - 17:10 #8
Jeg klikker på #2. Når man forlader arbejdsmarkedet, er den aktive del af ens liv i det område slut, og man bør overlade den slags til dem, som stadig er aktive.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2019 - 04:13 #9
hvis du vil lave noget om, kan du stille borgerforslag.
jeg kan sagtens se at man som pensionist vil arbejde inden for sagen. men du får ikke noget ud af en lille meningsmåling på eksperten. max 10 personer stemmer
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2019 - 06:36 #10
#9 Nej det var heller ikke hensigten at jeg forventede flere hundrede likes i hver af boksene. Det var mere holdningen på dem der ville trykke i hvilken retning man mente. Skal man virkelig ændre på sådan en ting skal det lægges op som et forslag ved en generalforsamling.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2019 - 16:02 #11
Tak for jeres deltagelse i tråden. :-)