Avatar billede Kenneth Novice
13. april 2019 - 13:57 Der er 12 kommentarer

tekst boks opdateres ikke korrekt

Kort fortalt har jeg en kombo boks der gør en anden kombo boks synlig efter hvilket valg jeg laver i den første boks. Herefter skal valget i den anden kombo boks indsætte tal fra et table, men den viser kun tal fra den første record og ikke den anden record, når jeg vælger henholdvis den ene eller anden mulighed i den anden kombo boks.

Håber det gav lidt mening, men jeg har også uploadet databasen, hvis der er nogen som vil tage et kig på det. Lige nu er det meget simpelt og ikke helt perfekt lavet.

http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=09879879207402776504
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2019 - 18:10 #1
I think you need to look at where
Me.Kbl_Antal and Me.mængdeAntal get their data from, I cant see any code which gives them values!

So if you press the "Indlevering" (ADD) button these fields have no values :-(

Private Sub addButton_Click()

>>>>>    Me.Kbl_Antal = Me.Kbl_Antal + Me.mængdeAntal

You also need to look at the columns you have in Underkategori combo
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2019 - 18:12 #2
And I'm not sure I understand your explanation of the problem, you need to explain with an example of what you are doing and what you are expecting to happen.
Avatar billede Kenneth Novice
13. april 2019 - 18:36 #3
Kbl_Antal get it's data from the Kbl_Antal field in the "Kabler" table and the mængdeAntal is the number typed within the "mængdeAntal" text box.
It add/reduce correctly the number when clicking indlevering (add) and udlån(reduce).

The problem is in the Kbl_Antal text box it only shows the amount (Kbl_Antal) field from "Kabler" that's connected to the HDMI 0,5m in the Kbl_Navn field and not the value connected to the HDMI 1,0m
Avatar billede Kenneth Novice
13. april 2019 - 18:38 #4
What it should do when I select HDMI 0,5m is showing the number listed next to HDMI 0,5m and when selecting HDMI 1,0m it shows the number listed next to HDMI 1,0m instead of only showing the value from HDMI 0,5m at any selection I do
Avatar billede martens Guru
13. april 2019 - 23:45 #5
Hej Kenneth !

prøv lige at kigge på min reviderede version af din database :

Jeg har ændret en hel del i funktionaliteten af combobokse og hvordan værdierne opdateres ....

https://1drv.ms/u/s!Aog7vvlTrHB6j7ppoRcZQOjdL_KNSA

mvh martens
Avatar billede Kenneth Novice
14. april 2019 - 00:17 #6
@martens
Tak for dit kig på min database.

Jeg kan dog ikke få den til at virke efter hensigten.
Den opdaterer fint med at vise underkategori og antal tilgængelige når man vælger kategori.
Den viser også nyt antal når man klikker indlevering (add) og udlån (reduce), den opdateret dog ikke tallene i Kabel table.

De nye bokse du har tilføjet er lidt forvirrende, forstår ikke lige hvorfor jeg skal skrive parameter value ind 2 gange og uanset hvad jeg skriver i dem så bruger den kun tallet fra mængdeAntal boksen, den fortæller dog at den har ændret beholdningen, men antallet i Kabel table er stadigvæk uændret.
Avatar billede martens Guru
14. april 2019 - 00:21 #7
Du skal kun skrive antallet ind ét sted.. den grønne og røde bokse er beregnede bokse...

check lige status på dine kabler i tabellen Kabler ...
Avatar billede Kenneth Novice
14. april 2019 - 00:25 #8
Kabel table forbliver uændret uanset hvad jeg gør
Avatar billede martens Guru
14. april 2019 - 01:06 #9
Prøv lige denne reviderede version :

https://1drv.ms/u/s!Aog7vvlTrHB6j7ptGMjak-rqOyMj_Q
Avatar billede Kenneth Novice
14. april 2019 - 01:25 #10
Afprøvede den reviderede version
Resultatet er dog det samme, den ændrer beholdning fint alt efter om jeg trykker indlevering eller udlån, men den ændrer ikke i kabler table, så næste gang jeg åbner den er den tilbage til den samme beholdning.
Avatar billede martens Guru
14. april 2019 - 01:31 #11
Meget underligt...

måske vi lige skal have en anden til at teste min version...

Det virker fint her hos mig ;o)
Avatar billede Kenneth Novice
14. april 2019 - 03:11 #12
Jeg fandt lige en anden pc frem og testede den, virker fint på den (meget underligt).
Så er mit næste spørgsmål, er det muligt at ikke få den til at spørge om den skal opdatere 1 række og bare gøre det når man klikker på tilføj/udlån ? (da den desuden laver en runtime error, hvis man siger nej til at opdatere).

Derudover havde jeg før en "status" kommandoknap (override) som nulstillede inventaret til hvad man skrev i mængdeAntal feltet, er det muligt at lave en lignende som er tilpasset din revideret version?