Avatar billede Mikael Ekspert
14. april 2019 - 16:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ejerskifte af bærbar (Win 10/64 bit) med Office 365/1 bruger

Jeg har sat en "mindre" bærbar til salg.. "Kunden" vil gerne have Office 365 installeret inden evt. levering.

Om computeren er egnet til Office 365 er lidt usikkert. (Specifikationerne)
Derfor vil jeg udnytte en "gratis prøveperiode på 1. md" fra den officielle Microsoft side, og teste Office 365 på computeren inden evt. salg.

SPØRGSMÅLET:
Hvis testen på den computer af Office 365 fungere, hvordan overtager den nye ejer så licensen og betalingen ??
Prøveversionen er jo købt via MIN Microsoftkonto og med mine betalings oplysninger, som Microsoft kræver ved bestillingen.

Såfremt "kunden" efterfølgende køber computeren med den Office 365, så skal programmet jo fremover overgå til hendes egen eksisterende Microsoft konto. Og selvfølgelig også betalingen af Office 365.
KAN MAN DET ???

PS !!!! Den nemme løsning var jo, at fra starten af, at bruge hendes eksisterende Microsoft konto og betalings oplysninger. Hvilket jeg hverken kan eller vil ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. april 2019 - 16:37 #1
I princippet skal du bare logge af, når du ikke vil være tilknyttet længere (Filer - Konto - Log af). Så skal den ny bruger logge på, når programmet startes igen.

Men personligt ville jeg overhovedet ikke bekymre mig om det - ny ejer må da tage PC´en som den er - hvorfor skal du installere software? - hvis ikke køber vil købe den, så er man nok ikke så interesseret.

Specifikationerne kan læses på https://products.office.com/da-dk/office-system-requirements

Så er det jo ret let at se, om maskinen lever op til kravene eller ej... - kopieret ind her:

Computer og processor 1,6 gigahertz (GHz) eller hurtigere, 2-core.

Hukommelse 4 GB RAM; 2 GB RAM (32-bit).

Harddisk 4 GB ledig diskplads.

Skærm1280 x 768 skærmopløsning (32-bit kræver hardwareacceleration til 4K og højere).

Grafik Hardwareacceleration til grafik kræver DirectX 9 eller nyere med WDDM 2.0 eller nyere til Windows 10 (eller WDDM 1.3 eller nyere til Windows 10 Fall Creators Update).

Operativsystem Windows 10 SAC, Windows Server 2019, or Windows 10 LTSC 2019 ved udgivelsen.

Browser Den aktuelle version af Microsoft Edge, Internet Explorer, Chrome eller Firefox. Få flere oplysninger.

.NET-version Visse funktioner kræver muligvis også, at .NET 3.5, 4.6 eller nyere er installeret.
Avatar billede Mikael Ekspert
14. april 2019 - 17:07 #2
#1.. Tak for svar..

Hvilken aftale der er mellem køber og jeg, er sådan set irrelevant..
Jeg har læst de "krav" til specifikationerne du citere. Men CPU´en er lige på grænsen. Alt andet er okay.

Køberen er absolut ikke "It nørd" og skal ikke købe "katten i sækken".. Men har brug for en "ny" bærbar plug and play..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. april 2019 - 17:26 #3
CPU´en er helt fin... - tør jeg godt love, hvis resten er OK.

Med mindre at PC´en er godt over 10 år gammel, vil CPU´en sagtens kunne følge med. De specifikationskrav der er sat, er sat til avancerede beregninger i Excel... - men er det ren Word og Outlook - og hjemmeregnskaber i Excel, ville en 1,2Ghz single core CPU være fint...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. april 2019 - 20:03 #4
Test og nulstil maskinen umiddelbart inden køber kommer.
Opret MS-konto og installer O365 sammen med hende, så er den ged barberet.
Avatar billede finb Ekspert
18. april 2019 - 09:18 #5
Skriv til køber, hvad du sælger,
lad sælge selv installere som ønsket.
Avatar billede Mikael Ekspert
18. juni 2019 - 20:59 #6
Løst: Tak for alle svar ;)