Avatar billede super-mann Juniormester
14. april 2019 - 20:08 Der er 1 løsning

Google Apps Script - gem vedhæftet filer fra e-mails på Drive

Håber der er en erfaren og sagkyndig JavaScript, og/eller Google Apps Script bruger derude som kan hjælpe.

Problemstilling
Vedhæftet filer i e-mails med en specifik etiket/label (report.regnskab-2019) bliver ikke gemt på Google Drive efter hensigten.

Beskrivelse
Der er opsat en "trigger" til, at scriptet skal kører hver time - ifølge loggen bliver det gennemført hver time uden fejl (fuldført). Kan dog konstatere, at der ikke er gemt filer på Google Drive i den mappe, hvor scriptet ligger, trods nye e-mail med vedhæftninger markeret med etiketten/label.

Script
Jeg har fulgt denne guide https://www.splitbrain.org/blog/2017-01/30-save_gmail_attachments_to_google_drive og anvendt scriptet https://script.google.com/d/1i6Lq5JJ5wkvGdaqUpaKg46amcRtIyaLeyVFC3ISBxe_FNupqZkH1SDq4/edit?usp=sharing

Det eneste jeg ændrer er den øverste del af scriptet, som angivet i vejledningen. Jeg har prøvet med følgende uden at det er lykkedes:

1. forsøg
var GMAIL_LABEL = 'report.regnskab-2019';
var GDRIVE_FILE = 'documents/$y/rechnungen/$sublabel/$name.$ext';

2. forsøg
var GMAIL_LABEL = 'report.regnskab-2019';
var GDRIVE_FILE = '$name';

3. forsøg - fordi det er en underetikette/labe, hvorfor der er én "/" i labelnavnetl
var GMAIL_LABEL = '2019/report.regnskab-2019';
var GDRIVE_FILE = '$name';

Håber at nogen kan hjælpe med, hvor fejlen er - synes ikke umiddelbart at jeg kan finde den. På forhånd tak.
Avatar billede super-mann Juniormester
21. april 2019 - 16:06 #1
Løst.