Avatar billede miamiamaia Novice
14. april 2019 - 21:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Toshiba HDD er blevet mindre efter formatering

Jeg ville gerne have formateret min ekstern Harddisk til FAT 32, så den kunne bruges til mit gamle fjernsyn. Jeg formaterede den til exFAT da FAT 32 ikke var en valgmulighed.. Efter det fandt jeg et program der kunne formatere den til FAT 32 ( Varbatim FAT32 tool. ) og et eller andet sted har jeg nok overset noget... Men den formaterede min Harddisk til FAT32 men men.. men en størrelse op 1.45 TB og ikke de 6 TB som den er.. Jeg har nu prøvet at formaterer den tilbage til NTFS men kunne ikke vælge en anden størrelse ... Er der nogen der ved hvordan jeg får min Harddisk tilbage til de 6 TB eller er den kamp tabt på forhånd??
Med ønske om en god Påske :)
Maj
Avatar billede kurtba Ekspert
14. april 2019 - 22:18 #1
Det er problematisk med fat32 og windows 10 formattering, da den allerede ved diske over 32 gb fjerner muligheden for at formattere som fat32.
Du skal hente et program, som kan det.
F.eks. dette
https://www.disk-partition.com/
Du kan læse lidt om hvorfor og hvordan her
https://www.disk-partition.com/articles/format-3tb-hard-drive-to-fat32-4125.html
Inden du går i gang  med at formattere, skal du lige fjerne partitionen, som den er nu, således at al plads frigives inden du formatterer i det rigtige format.
Avatar billede miamiamaia Novice
15. april 2019 - 08:37 #2
Mange tak for hjælpen Kurtba. Det lykkes. :)