15. april 2019 - 14:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

RDP certifikater

Hej allesammen.

Inden dette bliver til en debat om hvad der er en bedre løsning, så kender jeg godt til både VPN løsninger og betalte sikre fjernskrivebords tjenester.

Findes der nogen måde hvorpå, at man kan have et certifikat på både klienten man skal fjernstyre, og på klienten man bruger til at logge på med? Forstået på den måde, at man KUN bliver godkendt til at logge på hvis man har et gyldigt certifikat på begge computere?

Det skal siges at det "bare" er en portforwarding igennem firewall'en der leder ind til en computer, men den bliver konstant forsøgt logget ind på fra udlandet.

Mvh. Thomas.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. april 2019 - 21:46 #1
16. april 2019 - 13:06 #2
IPSec kræver at der er en windows server eller domaincontroller i mellem netværkene, det har vi ikke, og umiddelbart bliver det heller ikke en mulighed...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. april 2019 - 14:29 #3
Tja, så lander du jo på VPN - længere er den vel ikke?
27. maj 2019 - 12:12 #4
CRKrogh: Egentlig har du jo ret, dog har jeg nu lavet det så jeg lukker hele verdenen ude med firewall'en og tillader kun brugernes egne IP range fra deres hjemmenetværk, det fungere indtil videre helt perfekt, der har været helt ro på siden.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. maj 2019 - 18:11 #5
Vær OBS på at en IP# kan spoofes, men ja, enkel og brugbar løsning i en snæver vending.