Avatar billede Michael-Vinge Novice
16. april 2019 - 22:03 Der er 2 løsninger

Auto indtastning.

Hej alle..
Jeg har fået følgende spørgsmål fra Junior, som sammen med nogle kammerater er begyndt at spille Farming simulator.

Han har oprettet et excel ark hvor han har 3 kolonner
1: Mark numre(Navne)
2: Størrelserne på markerne
3: Afgrøderne på markerne.
Ark 1 er marknumrene fra 1 og opefter.
Nu ville han så gerne have Ark 2 skulle sortere markstørrelserne fra lille og op, og Ark 3 skulle sortere afgrøder alfabetisk.
Det tror jeg efterhånden jeg har styr på. MEN - Når han ændrer oplysninger i ark 1 (mark numre, afgrøde osv) hvordan får jeg det rettet så det automatisk bliver rettet i ark 2 og 3 også?
Forvirret, eller giver det lidt mening...
Håber at en kan hjælpe mig på rette vej..
Avatar billede Mads32 Ekspert
17. april 2019 - 00:39 #1
Hej michail

Jeg har lavet et lille eksempel, med et par makroknapper

mvh mads32

https://www.dropbox.com/s/h7fkr1q6uqq0jse/Auto%20indtastning%20mads32.xlsm?dl=0
Avatar billede Michael-Vinge Novice
18. april 2019 - 17:40 #2
Hej Mads..
Mange tak - Det ser ud til at han kan bruge det.