Avatar billede docduck Mester
19. april 2019 - 13:59 Der er 5 kommentarer

Kan ikke afsende mail fejlmelding fra RAID overvågning

På min server er  Installeret Intel Rapid Storage Technology til overvågning af RAID.
Jeg ville gerne have tilsendt mail, når der er fejl. Men jeg kan ikke få det til at virke.
Problemet er nok at man ikke kan indtaste password.

Det ser ud som om af min mail-leverandør Unoeuro ikke  tillader afsendelse af mail uden password.
Korrekt SMTP adr. og port nr er afprøvet.

Det kommer mig for, at man kunne gøre dette i "gamle dage"

Vil anskaffelse af en  SMTP mail-relay  kunne afhjælpe problemet ?
Og kan I henvise til en leverandør ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. april 2019 - 19:07 #1
Selvfølgelig vil unoeuro have brugernavn og password - ellers ved de ikke hvem der sender emailen.

Men muligvis vil din ISP - din internetudbyder, TDC, Waoo, Stofa - tillade at du bruger deres udgående mailserver uden brugernavn og password. De ved li'som hvem du er allerede.
Avatar billede docduck Mester
19. april 2019 - 20:47 #2
Tak for forslaget
Desværre mener jeg  ikke at eniig.dk har mailserver.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. april 2019 - 20:53 #3
Eniig.dk - nej ikke uden brugernavn og password, desværre for dig.
Avatar billede M.O Seniormester
02. maj 2019 - 15:55 #4
Jeg kender ikke denne men en hurtig google søgning
https://sourceforge.net/projects/winsmtpserver/
Avatar billede M.O Seniormester
02. maj 2019 - 16:03 #5
Lidt hurtigt svar jeg fik sendt.

Men min tanke er at der på dit netværk kan installeres en lille SMTP server som kan videresende din mails via unoeuro.