Avatar billede Lars8960 Mester
19. april 2019 - 23:14 Der er 4 kommentarer

Program stopper (svarer ikke)

Mine programmer Excel 2007, Outlook 2007, Adobe Premiere Pro og også andre programmer standser ofte, og viser meddelelsen "(Svarer Ikke)".
Programmet låses i nogle minutter og jeg kan ikke gøre andet end at vente på, at programmet låses op igen.
Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe dette problem?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2019 - 07:08 #1
Har du problemer med:
Den løber tør for ram?
Der er for lidt plads på disken til afvikling af programmerne?
Der er andre programmer i joblisten der dræner computeren for dens resurser?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2019 - 07:09 #2
Win 10?
Avatar billede hjolsen Ekspert
20. april 2019 - 07:57 #3
Det kunne være en disk fejl -prøv at kontrollere disken med feks : https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/
Avatar billede Lars8960 Mester
20. april 2019 - 10:21 #4
Tak for flere gode forslag.
# 1: RAM er belaset med ca 56%.
      Jeg har flere disks og de er alle belastet ca 50% plads.
      C-drev er et ssd. De andre er to 1.25 TB opdelte HDD.
# 2: Ja, jeg kører Win 10
# 3: Har nu installeret Crystaldisk! Den fandt 3 drivers der skulle opdateres.

Nu venter jeg på at pc (måske) igen fortæller "svarer ikke".
Er bortrejst til på tirsdag,så der bliver en pause i min reaktion.