Avatar billede RJ2018 Novice
19. april 2019 - 23:46 Der er 5 kommentarer

Hvilket CMS er det?

Hey,

Jeg har brug for et sted hvor jeg kan tjekke hvilke CMS hjemmesider er lavet i. Ved det er muligt med Wordpress, men alle de andre ved jeg ikke lige hvor man tjekker. Tag feks siden https://massiveclothing.dk

Ved feks ikke hvilket CMS det er, men det kunne være rart at kunne tjekke alle ikke Wordpress sider.
Avatar billede keysersoze Guru
20. april 2019 - 00:45 #1
Mit gæt er, at det er e-hjemmeside.

Det findes løsninger som fx whatcms.org men det er langt fra alle systemer, der via header, klassenavne eller lignende fortæller hvad der ligger bag og så må man gætte lidt ud fra fx host.
Avatar billede acore Ekspert
20. april 2019 - 09:18 #2
I nogle CMS’ er info om system og version bevidst fjernet, bla for at gøre det sværere for hackere.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2019 - 10:21 #3
på siderne er der ofte en 'kontakt' - prøv at skrive til de flinke mennesker på sitet, og ros deres design, så kan du måske få lidt info fra kilden...
Avatar billede Torben Praktikant
25. april 2019 - 01:11 #4
Som keysersoze skriver, så er det e-hjemmeside.dk.
Avatar billede Web-Line Praktikant
01. maj 2019 - 14:17 #5
Hvis du f.eks. tager et smut forbi vores hjemmeside www.web-line.dk i google chrome browser og højre klikker hvor som helst og trykker på "vis sidens kilde" og derefter trykker på ctrl eller cmd + f, og på den måde så søger på cms som f.eks. Wordpress, joomla eller andet kan du være heldig at der står navne i deres kodning.