Avatar billede Thomasrn Seniormester
20. april 2019 - 16:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Træk specifik data ud

Har lavet en side hvor man laver en spiller når han lavet kommer den over på en side hvor siden hedder eksempel.php/$fuldenavn og skal den også men alt hans data bliver lagret i database via en side før har lavet en header location for at kunne trække hans navn op i urlen men hvordan får jeg præcis det data trukket ud på den spiller der står i urlen?
Avatar billede Slater Ekspert
20. april 2019 - 17:41 #1
Lige som du fik svar på her: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1027466

Du er nødt til at være mere specifik om hvad du ikke kan få til at virke.
Og så følg lige op på dine gamle tråde og luk dem du ikke længere bruger.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
20. april 2019 - 17:47 #2
>men hvordan får jeg præcis det data trukket ud på den spiller der står i urlen?
prøv at kigge på $_SERVER['PHP_SELF'];
og explode på "/" så er det bare en simpel sql der henter data ud
<?php
$url = $_SERVER['PHP_SELF'];
$url_ar = explode ("/", $url);
$antal_param = count($url_ar);
echo "spillernavnet er = ". $url_ar[$antal_param-1];// udskriver sidste parameter

// her skal indsættes en sql
?>
Avatar billede Thomasrn Seniormester
20. april 2019 - 21:05 #3
når jeg har bruget den kode får jeg spillernavn=opretspiller2.php
min url ser således ud http://starmanager.z5.dk/opretbruger/opretspiller2.php?id=Tristan%20Lee
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
20. april 2019 - 21:25 #4
coden passer til eksempel.php/$fuldenavn som du skrev i #0

hvis din url ser sådan ud http://starmanager.z5.dk/opretbruger/opretspiller2.php?id=Tristan%20Lee
skal du bruge $_GET['id'] istedet for den code der er vist i #2

noget ala (utested)

$spillernavn = $_GET['id'];
echo $spillernavn;
Avatar billede Thomasrn Seniormester
20. april 2019 - 21:41 #5
tak for hjælpen olsensweb.dk lige den kode jeg manglede :)
Avatar billede Slater Ekspert
20. april 2019 - 23:40 #6
Men det svar havde du allerede fået i den tråd jeg linkede til. Præcis det samme.