Avatar billede King Juniormester
21. april 2019 - 09:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Alipay sikkert ?

Hej jeg skal betale for en vare i kina
Og det kinesiske firma ønsker betaling med alipay
Men det kender jeg ikke
Og derfor vil jeg gerne høre om der er nogle her på siden der ved om det er sikkert at bruge alipay til betaling af vare online
Eller er det ligeså sikkert som en almindelige bankoverførsel
Avatar billede claes57 Ekspert
21. april 2019 - 09:18 #1
alm bankoverførsel giver ikke dig, som forbruger, noget garanti for varen.
alipay er så det, de har - jeg ville købe et andet sted.
paypal er det bedste betalingssystem ved handel med udlandet - man kan bla få pengene tilbage, hvis varen ikke dukker op.
Avatar billede 450025 Ekspert
21. april 2019 - 10:08 #2
Eksempel Ebay og Aliexpress er ok, paypal ok  i begge tilfelle. fungere. fint.
Avatar billede ebea Ekspert
21. april 2019 - 12:14 #3
Hvis du handler på Aliexpress (derfor Alipay), så er det ikke tvunget at du bruger Alipay. Du kan betale med Visa/dankort, eller mastercard, hos Aliexpress!
Og lad være med at gemme dit kort hos Aliexpress, som de gerne vil have dig til, når betalingen er afsluttet (det er ikke sikkert at have det liggende hos Aliexpress).
Avatar billede 450025 Ekspert
21. april 2019 - 12:52 #4
Nå har jeg i minst 12 år brukt Aliexpress, der fins der faktisk Support du kan kontakte aldri hatt problem med dem, er der problem så rydder dem opp, også dem bruker til tider paypal en betryggelse bare det.

Visa ville jeg aldri bruke der, det samme gjeller Ebay, eneste er der krøll der får du
sjeldent kontakt med Support. Selv om jeg vil kjøpe vare i Norge eller Danmark blir jeg avvist men der brukes paypal, fra paypal er der bestemmelse via EU og Sjengen. blir avvist.
Jeg kan handle over hele verden men ikke i Skandinalvia, mitt svar da som claes57 forteller paypal er så langt et greit sted og bruke ink betaling med masterkort om du bruker dette.. Hjalp dette noe?
Avatar billede King Juniormester
21. april 2019 - 13:32 #5
Okay så i vil ikke anbedale at jeg bruger alipay
Avatar billede ebea Ekspert
21. april 2019 - 13:58 #6
#5 - Nej! Som jeg skrev i indlæg #3, så kan du betale med et Visa/Dankort uden problemer!
Paypal, er udmærket, så længe at du køber (så er det sælger der betaler deres skyhøje salærer), men hvis du en dag skal bruge Paypal hvor du er sælger, og skal betale i fremmed valuta, vil du opdage hvor meget de tager dig i en hvis legemsdel. Både med salær for at handle, og for deres meget høje valuta omregningskurs, er Paypal et dyrt betalingsmiddel.
Avatar billede 450025 Ekspert
21. april 2019 - 14:13 #7
Ingen protester i innlegget ditt #6 nå har ikke jeg vert seller så ok men bare kjøper, og det blir en del det etter hvert, klart prøve noe nytt ok det men ikke for min del, konkurranse i vore dage er bare sundt dette trådstarter skal vel bare kjøpe. Selge ja det er en annen sak det kanskje og se lidt hva #6 forteller alle gjør vi våre valg..
Avatar billede htx98i17 Professor
21. april 2019 - 17:37 #8
Hold da op en gang ubegrundet advarsler... "Det er ikke sikkert at have det liggende hos Aliexpress"...

Betaling med kort (visa) er nøjagtig lige nemt at få refunderet som ved paypal. Omend ikke nemmere. Min sidste indsigelse i banken tog 3 hverdage, så havde jeg mine penge igen.
Avatar billede ebea Ekspert
21. april 2019 - 18:34 #9
#8  -  Og hvori består de ubegrundede advarsler? Nej, det er ikke sikkert at have kreditkort info liggende hos AliGroup koncernen, medmindre man er ligeglad med sine kortdata. Det har flere sager gennem årene vist, at det ikke er!

Og jeg kan ikke se hvad Visa har med refusion i din Bank at gøre, ved betaling hos Aliexpress! Når betaling er sket hos Aliexpress, har du indtil varen er noteret som sendt, til at stoppe dit varekøb. Og når varen er registreret som sendt, er det en disputs mellem kunde og Aliexpress, og ikke Banken.

Og så var det jo egentlig ikke det som spørgsmålet gik på!
Avatar billede King Juniormester
21. april 2019 - 19:54 #10
Det er ikke en handel på en hjemmeside
De vil have jeg bruger et systen der hedder alipay det er meget udbredt i kina
Men jeg ved ikke om det system er som PayPal eller om de får pengene med det samme
Avatar billede 450025 Ekspert
21. april 2019 - 21:55 #11
Hva snakker vi om? Vil du opprette en sparekonto i denne Banken?
Skal du kjøpe en vare i Kina, så anbefaler vi paypal Visa eller et masterkort som betaling, hva dem bruker i Kina er et fett du får ingen ting før varen er betalt.

Er du misfornøyd så er saken mellom deg og bedriften om og finne en løsning, har aldri vert noe problem det, paypal stiller opp i hele 160 dage Visa å Dankort vet jeg ikke om dem stiller opp, alipay er vel en bank det også på linje med paypal vet ikke?

Men det er kanskje ikke det spørsmålet dreier seg om, da hopper jeg av har aldri hatt noe problem som kjøper  hverken hos AlieExpress eller Ebay.
Avatar billede King Juniormester
21. april 2019 - 23:09 #12
Det er en vare jeg skal betale for det er ikke noget der er købt på en hjemmesiden som Ebay eller aliexpress
Avatar billede ebea Ekspert
22. april 2019 - 07:48 #13
Alipay, som er en del af Alibaba Group (Aliexpress og Alibaba bl.a.), er egentlig som betalingstjeneste, større end Paypal. Men det er i kraft af, at det næsten udelukkende bruges på det asiatiske marked (Kina), hvor det er udbredt.
Og årsagen til at jeg ikke ville anbefale det som betalingsmiddel, er som jeg bl.a. nævnte i indlæg #9.
Hvorvidt du vil benytte det, er jo helt op til dig.
Avatar billede 450025 Ekspert
22. april 2019 - 08:31 #14
Sikkert plagsom at jeg dukker opp igjen, hvem som er størst er uinteressant her, nå gjeller det ikke Aliexpress eller Ebay det gjeller slik jeg ser, er det en vare han har kjøpt, sikker i en eller annen Kiosk eller butikk helt privat handel. Kanskje Kina Tøfler?
Han kan jo sende penga i en konvolutt for denne varen det går sikkert an helt ok det? Men nå bor han jo her da og ikke i Asia trakterne eller Kina.

Tror det er lurt han bruker noe som gir en hvis beskyttelse forsendelsen sin og ikke drive på egen hand. Kanskje han har en Venn der borte, er det til og stole på? Sorry.
Vi er helt på jordet her kanskje det er et Barnebidrag da er det viktig han gjør dem rette ting det blir der avdrag av.
Tror han vet best selv. Det blir for mye gjetting..
Avatar billede King Juniormester
22. april 2019 - 09:46 #15
Ok tak for hjælpen
Avatar billede ebea Ekspert
22. april 2019 - 11:56 #16
#15 - du er velkomen ;-)
Avatar billede 450025 Ekspert
22. april 2019 - 13:06 #17
Flott vi kommer i mål alle, jeg handler en god del på nett, tro meg ikke blitt lurt enda.
Flax kanskje hvem vet.