Avatar billede Uvanga Ekspert
21. april 2019 - 10:14 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

Optimal WiFi Powerline Extender med trådløs adgang

Jeg har kigget lidt på denne:
Devolo dLAN 1200+ WiFi AC Starter Kit Powerline
Er der nogen der har erfaring med dette produkt?
Eller andre Powerline WiFi Extender. Det er vigtigt at produktet understøtter trådløs WiFi adgang.
Avatar billede Mikael Ekspert
21. april 2019 - 11:09 #1
Tjek om den er en af de nyere, som kan gå på tværs af alle husets faser..
Ellers bliver det hurtigt noget "ged" i et moderne/større hjem..

Fremgår det ikke af teksten, så få det tjekket inden køb ;)
Avatar billede INK Ekspert
21. april 2019 - 11:28 #2
Ifølge FAQ kan Devolo arbejde på alle tre faser, så bag den samme elmåler skulle der ikke være problemer. Devolo har her på Eksperten fået god kritik.
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. april 2019 - 16:21 #4
Tak for alle indlæg. Jeg har nu bestilt udstyret, og får det om 3 dage.
Avatar billede Mikael Ekspert
21. april 2019 - 18:00 #5
Meld gerne tilbage når du har testet det.. Emnet er jævnligt oppe, men det er sjældent at der meldes tilbage ;)
Avatar billede Uvanga Ekspert
21. april 2019 - 21:39 #6
#5 Jeg giver dig ret, emnet har været oppe flere gange, uden konkret tilbagemelding. Jeg vil gerne komme med en tilbagemelding når udstyret er sat op.
Avatar billede kurtba Ekspert
21. april 2019 - 22:27 #7
#6 - det passer nu ikke helt. Jeg har anbefalet udstyret flere gange og beskrevet, hvorledes det virker. Herunder har jeg oplyst, at det arbejder fint over alle faser i huset, idet jeg selv har i alt 3 enheder installeret, og som alle kører på hver sin fase.
Derudover har jeg hjulpet flere venner og bekendte med at opsætte udstyret for at løse deres problemer med wifi uden at skulle trække ledninger.
Devolo har i øvrigt lavet et nyere system, som umiddelbart virker på samme måde, men i bedste udgave kan levere endnu hurtigere data. Nu kalder de det også et mesh system.
Devolo Magic 2 (findes også i andre magic udgaver).
Det ville jeg nok vælge, hvis jeg skulle starte forfra i dag, da det prismæssigt ser ud til at ligge på samme niveau som 1200+.
Avatar billede Uvanga Ekspert
22. april 2019 - 11:51 #8
#7 Jeg ved godt du har skrevet om emnet, og jeg har fulgt dine indlæg med stor interesse. Det jeg mente var en konkret tilbagemelding fra spørger😎
Avatar billede kurtba Ekspert
22. april 2019 - 21:56 #9
#8 Det er nok rigtigt. Jeg kan heller ikke umiddelbart mindes nogen, som har meldt tilbage om de købte og om det virkede efter hensigten.
For 2-3 mdr siden var der en, som havde købt, men havde problemer med at få det til at virke. Som jeg husker det, ville han få byttet udstyret, da det måske var defekt, men efterfølgende har vi ikke hørt, om pgl fik løst sit problem - og hvordan.
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. april 2019 - 09:45 #10
Tilbagemelding vedr. opsætning af Devolo Power Line Extender:
Jeg har nu opsat Devolo Power Line Extender, og det fungere perfekt. Man følger step by step den medfølgende vejledning. Når man har gennemført disse trin skal man lige vente lidt indtil enhederne har fundet hinanden. I mit tilfælde tog jeg en kop kaffe, da jeg vente tilbage, var alt ok. Så jeg har kun godt at sige om dette produkt.
Det er opsat på 2 forskellige faser, og kører både TV og Internet. Huset har en 50/50 fiberforbindelse.
Dog lige et spørgsmål: På enheden der tilsluttes router, er der en SSID kode der ser sådan ud: HMUI-YOHT-HFZG-XFKG. Enheden udsender ikke WiFi, og der kan ikke tilsluttes netværkskabel, så hvad skal denne kode bruges til?
Systemet kører fint, uden at denne kode på noget tidspunkt er indtastet.
Avatar billede INK Ekspert
29. april 2019 - 09:55 #11
Jeg vil forsøge et gæt: SSID koden er den adresse som enheden har på dit elnet.
Hvis din enhed nr. 2 ikke kunne finde enheden, kunne man sikkert gå i administration og indtaste adressen. Under normale forhold klarer udstyret selv dette.
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. april 2019 - 10:01 #12
#11
Lyder som et godt bud. Ser lige om der kommer flere kommentarer.
Avatar billede kurtba Ekspert
29. april 2019 - 22:43 #13
Står der ikke Sec id over det nummer, som du poster? Det er et security id, som skal bruges hvis man vælger at tilslutte yderligere enheder manuelt i stedet for at bruge automatikken. Se side 46 i manualen.
Husk at installere Devolo cockpit på din pc. Den holder bl.a. øje med, om der kommer opdateringer til enhederne, således at det hele tiden er uptodate.
Der kommer med jævne mellemrum opdateringer.
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. april 2019 - 09:07 #14
#13
Jeg vil checke om der står Sec id næste gang jeg besøger huset hvor udstyr er opsat.
Oplysning om Devovolo cockpit meget nyttig, den vil jeg installere.
Tak for alle indput.
Avatar billede Mikael Ekspert
30. april 2019 - 11:05 #15
Hvilken "udgave/sæt" endte du med at købe.
Gerne et link ;)
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. april 2019 - 13:57 #16
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. april 2019 - 14:02 #17
Link virker, netop testet. Det er den til 1076,00 Kr (Fri levering)
Udstyr virker som tidligere nævnt upåklageligt. Nem opsætning, alt foregår ved at trykke på knap placeret på respektiv enhed. Enkel og tydelig vejledning medfølger.
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. maj 2019 - 17:19 #18
ad #13
Jeg har nu fået husejer til at se efter, og du har ganske ret. Der står Security id