Avatar billede ping_pong Praktikant
21. april 2019 - 16:15 Der er 4 kommentarer

uge skema

jeg har dette idag figur 1.
jeg kunne godt tænke mig at det skulle se sådan her ud figur 2.

pic DB http://moller-larsen.dk/pic/db.png
figur 1 http://moller-larsen.dk/pic/figur1.png
figur 2 http://moller-larsen.dk/pic/figur2.png

Jeg har prøvet det her, men det er ikke lige den måde man gør det på.
Jeg søger en simpel måde at gøre det på.
Avatar billede ping_pong Praktikant
21. april 2019 - 16:17 #1
hov glemte lige det her

<?php
$servername = "";
$username = "";
$password = "";
$dbname = "";

// Create connection
$conn = new mysqli($servername, $username, $password, $dbname);
// Check connection
if ($conn->connect_error) {
    die("Connection failed: " . $conn->connect_error);
}

$sql = "SELECT * FROM opret_timer'";
$result = $conn->query($sql);

if ($result->num_rows > 0) {
    // output data of each row
    while($row = $result->fetch_assoc()) {
        echo "
            <center><TABLE WIDTH=99% BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0>
            <TR>
                <TD WIDTH=50% VALIGN=center align=left height=40>Monday</TD>
                <TD WIDTH=10% VALIGN=center align=center height=40>Tuesday</TD>
                <TD WIDTH=10% VALIGN=center align=center height=40></TD>
                <TD WIDTH=10% VALIGN=center align=center height=40>ons</TD>
                <TD WIDTH=10% VALIGN=center align=center height=40>tor</TD>
                <TD WIDTH=10% VALIGN=center align=center height=40>fre</TD>
            </TR>
            </TABLE></center>";
    }
} else {
    echo "";
}
$conn->close();
?>
Avatar billede ping_pong Praktikant
21. april 2019 - 16:19 #2
jeg kan ikke finde ud af at få timer og minutter ud i kolonerne
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
21. april 2019 - 19:31 #3
#2
du skal fetche dine rækker
ref https://www.php.net/manual/en/mysqli-result.fetch-assoc.php
if ($result = $mysqli->query($query)) {

    /* fetch associative array */
    while ($row = $result->fetch_assoc()) {
        printf ("%s (%s)\n", $row["Name"], $row["CountryCode"]);
    }

    /* free result set */
    $result->free();
}

hvorfor laver du en ny html tabel for hver row ??
hvorfor har du delt timer og minutter i 2 ??
hvorfor er sagsnr_navn i 1 collonne ??, burde det ikke være en seperat tabel med sagsnr som referance ??
montor_navn, burde være en seperat tabel, med user_id som referance
arb_type, burde være en seperat tabel, med type_id som referance
Avatar billede ping_pong Praktikant
22. april 2019 - 15:01 #4
Det giver sådan set det samme svar så mit.
Jeg er ikke pro, det er derfor jeg stiller et spørgsmål herinde. der er stor sagsynlinhed for at jeg ikke har gjort det helt rigtig.