Avatar billede Metlyk Novice
23. april 2019 - 20:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ved udskrivning af PDF-filer mangler billederne

Hej
Jeg har en hjemmeside med dokumenter, som kan downloades og udskrives. Jeg har i den seneste tid modtaget mange mails, hvori brugerne skriver, at billeder og noget tekst ikke kommer med, når de printer.
Jeg gemmer dokumenterne som PDF-fil fra Word.
Jeg oplever selv samme problem, hvis jeg sender pdf'erne til mig selv og printer dem. (altså udenom hjemmesiden - så jeg tror ikke problemet kommer derfra)

Er der nogen, der har en ide om, hvad problemet er?
Pft!
Dbh Mette
Avatar billede falster Ekspert
23. april 2019 - 21:02 #1
Før du gemmer som pdf fra Word, kontroller at følgende er markeret under Indstillinger - Vis:

Udskriv tegninger oprettet i Word
og
Udskriv baggrundsfarver og billeder.
Avatar billede hjolsen Ekspert
23. april 2019 - 22:02 #2
Installer en PDF printer - feks : http://www.bullzip.com/products/pdf/info.php og brug den PDF der dannes af programmet ( hvis du har windows 10 har du allerede en PDF printer (Microsoft print to PDF)
Avatar billede dennis Praktikant
25. april 2019 - 15:05 #3
Se, hvordan de gemmer PDF-filen i billedet - https://www.cleveroad.com/blog/cost-to-build-a-website