Avatar billede lurup Ekspert
26. april 2019 - 14:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Lave sprog om fra eng til dan

Jeg har en pc med dansk win 10 pro hvor der er engelsk office pakke  ( 2019)på.
Hvordan laver jeg det om til Dansk ?? både menu tekst og ordbog
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. april 2019 - 14:46 #1
Avatar billede poko1 Ekspert
26. april 2019 - 15:49 #2
#1 Det er jo Windows Sprog ikke Office
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2019 - 16:27 #3
I Office må du have følgende:
files -settings - language.
Kan du hente og rette det der?
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. april 2019 - 16:28 #5
Ja det ser jeg først nu. Det var en "fejl 40" fra min side.
Jeg mener ikke man på nogen måde kan stille sproget om fra f.eks. engelsk til dansk, eller i det hele taget fra ét sprog til et andet. Der står jeg også på forhandlernes sider, hvilken sprogversion der er tale om. Det er kun i visse versioner af Windows det er muligt. F.eks. i Win 7 Ultimate og Enterprise.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. april 2019 - 16:40 #7
Der må kunne hentes en Dansk sprogpakke Lige som jeg har hentet til min Office 10
Microsoft office 2010 Danish  Dansk language pack
Avatar billede 450025 Ekspert
27. april 2019 - 03:12 #8
For meg gikk jeg denne vei via instillinger. Men det funket ikke.

Jeg valgte da Google Chrome 3 prikker øverst høgre hjørne.
Innstillinger – Avansert videre til språk. Fant Norsk Bokmål – satte inn dette dernest satte jeg inn Norsk Bokmål Stavekontroll.    Gjorde det samme med (Engelsk Storbritanjen)
https://ibb.co/3sLYF6v

Da gikk jeg til Windows innstillinger valgte Språk. Satte inn Norsk Bokmål øverst. Se bilde.  Og dette fungerte for meg nå har adgang til begge språk her.
NOB – ENG        https://ibb.co/kBNg9VB

Jeg vil ikke påstå at dette er løsning men for meg funker det fint, nå kan jeg veksle mellom disse 2 språk Norsk og Engelsk. Ut over det har jeg følgende valg, all post på\ nett ink Email bllir oversatt til mitt språk Norsk, selv computerword Forum er oversatt, det burte kunne gå på Dank - Engelsk også, tar jeg feil beklager da denne posten det er lov og feile her vel. God helg..
Avatar billede poko1 Ekspert
27. april 2019 - 05:58 #9
#8 Læs #2 Det bliver Office jo ikke Dansk af!
Avatar billede 450025 Ekspert
27. april 2019 - 07:23 #10
Ja da tar jeg sikkert feil da poco1 hvis du mener meg og mitt svar? Hvorfor står der da dette hs meg forklaring her.
ENG: Engelsk (United States) Engelsk Tastatur
NOB (Norsk Bokmål) Norsk Tastatur
Og det funker for min del helt korrekt.

Norge har 2 språk og det skaper forvirring for stort sett for alle der driv med computere på verksted her jeg bor.

Grunn: Norwegian og Norway er Engelsk ja, og det blir Nynorsk en moderne variant brukes blandt unge ikke noe galt i det? Norsk Bokmål er Gammal Dank vi har imporert fra Danmark. Så går du på butikken å forteller jeg vil ha Norsk jada - jada det blir altid feil her jeg bor å har rettet fler gange Sorry.

For flest må ha svært mange må ha Norsk Bokmål dem er vokst opp med dette. Og det må gjøres om, ingen vil ha Nynorsk.    Ikke jeg heller    jeg vil ha Norsk Bokmål, det får jeg med min omvei som jeg beskrev.

Jeg skrev også kan henne det blir feil om Dere vil ha Dansk oppsett men jeg vil og må bruke #8 denne løsningen blir nok ikke endret på mine computere.
En eldre vil ha hjelp av meg over helgen, jeg vil ha Norsk Bokmål ikke det skitet Nynorsk jeg har Engelsk. Livet er ikke så enkelt ser han vil ha ÆØÅ  æøå  og det skal han få, i tillegg han skal få veksle om det er ønsket mellom Norsk Bokmål og Engelsk også. Men på Dansk vinner du nok så der gir jeg meg.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. april 2019 - 09:19 #11
Til Office skal du ha en Longuage Pack
https://ibb.co/ZmtMGtR
Avatar billede 450025 Ekspert
27. april 2019 - 09:55 #12
Ok har ikke peiling med Microsoft Office 2010 Danish jeg bruker Microsoft Office 2016 Norsk helt greit, kode - livstid velg det språk man vil og her fungere det helt fint, rimelig også 3 computere. Samme fåes i Dansk.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. april 2019 - 10:00 #13
Det er ikke kun Office 2010 Hvis du har købt en Engelsk Pakke Kan du tilkøbe andre sprog. og det har intet med Windows10 grundpakken at gøre
Avatar billede 450025 Ekspert
27. april 2019 - 10:48 #14
Spørsmålet var vel egentlig Microsoft sitt program slik jeg oppfattet det.

At Office kom med var bare luksus, jeg liker og ha også dette på Norsk også når det gjaldt Epost å har intet me spørsmålet og gjøre.

Her hopper jeg av og god helg.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. april 2019 - 12:56 #15
Det at Microsoft er så "generøse" at inkludere en Office-pakke med Windows 10, er ikke en luksus over for brugerne. Microsoft gør det kun fordi, brugerne efter udløbet af Office-pakken, forventer at brugerne køber Office, hvad der også uden tvivl er tilfældet. Microsoft samt mange andre producenter anvender disse kedelige forretningsmetoder.
Avatar billede 450025 Ekspert
27. april 2019 - 15:10 #16
Ok Takk for ditt svar #15,      flere ting glir ut her, min feil sikker. Slik jeg forstod ham og hans spørsmål er så.

Jeg har en pc med dansk Win 10 pro, ekte vare også å betalt, (hvor der er engelsk office pakke  ( 2019)  Den var ny har faktisk ikke hørt dette før.

(Jeg har også kjøpt,    da er jeg blitt lurt av Microsoft jeg fikk da ingen  office pakke med på kjøpet? Gjør dem forskjell på folk Tro.
DA MÅ JEG KLAGE TIL MICROSOFT men jeg fikk tilbud om og laste den ned med det språket jeg ville ha.  Norsk. Jobben ferdig med dette glem Office.

Men al tekst og alt på skrivebordet var på Engelsk, min Nettleser er Google Chrome da bruker jeg den fortsatt, opskriften jeg fortalte gidder jeg ikke referer igjen.
At vi har Nynorsk og Bokmål har jeg også forklart hvordan og det problem jeg har med dette.

Nå er alt på Disktop – Instillinger – ja samme hvor jeg er på Norsk -  verktøyslinje gå på dem 3 små prikker til høgre øverst alt som står der er også Norsk. Overalt Norsk.

Luksus problemet mitt det er  på Epost – over alt ellers alt blir oversatt på Norsk via Translate jeg kan velge hva vil automatisk jeg liker det, vil jeg ha det på Thai  -Engelsk er ikke det noe problem i hele tatt.
Jeg takler både Engelsk – Thai – Dansk alt blir oversatt selv fra Kina herlig dette.

Poko1 blander i god tro disse sammen og det blir bare sur og rot av dette. Derfor.
Jeg skrev også dette.

ENG – (Storbritanjen)    Engelsk Tastatur
NOB – Norsk (Bokmål)  Norsk Tastatur    (Det skulle gi svaret)

Det er hele sagen og ikke noe mer glem    Office 2010 – 2016    det er min feil jeg blandet inn Office min feil  men Tråstarter gjorde også dette    (jeg vil bare ha det sådan selv) men han om det.

1. Dette er spørsmålet Tråstarter stiller og jeg har gitt mitt svar på dette. Når det funker her så endre jeg ikke noe som helst på dette for min del..

2. Er ikke spørsmålet, men velger han dette også som jeg, det er opp til han  selv dette det funke4r fint i allefall..
Avatar billede 450025 Ekspert
05. maj 2019 - 03:24 #17
lurrup sitt spørsmål er dette
Jeg har en pc med dansk win 10 pro hvor der er engelsk office pakke  ( 2019) på.
Hvordan laver jeg det om til Dansk ?? både menu tekst og ordbog
…………………..
Spørsmålet er løst der er 16 innlegg helt ærlig. På Dansk (jeg forstår ikke en skid)

Han har en Dansk Pc ok skriv han. Den har Win10 Pro vil jeg tro den er installert med Dansk Win10. har den blitt installert med Engelsk språk, så avinstaller fjern den installer igjen på Dansk denne kan da ikke ha 2 Språk.
Hoved språk ja, med tillegs språk Engelsk

Jeg har aldri opplevd at du får noe Gratis fra Microsoft, og slet ikke Office 2019, du får ikke dette Gratis nei det er kjøpt på et vis, med nøkkel fjern den da vel installer også den igjen med Dansk språk hva er problemet?

Jeg har kjøpt både Win10 PRO her Office kunne jeg få Gratis på prøve, senere Betal hvert år det gadd jeg ikke trenger det ikke, jeg kjøpte Word 2016 valgte det språk jeg ville ha, Norsk Bokmål her, jeg bor jo i Thailand. Var Dansk engang.

Win10 Pro er intet problem det er på Norsk Bokmål, som tillegg pakke la da in Engelsk  kan nå veksle fordi jeg trenger begge det kosta ikke noe det var helt Gratis også ja (nå kan jeg veksle)  æ ø å som brukes på Norsk fungere, Men ikke på Engelsk.
Så var Office da det er sikkert ikke problem i Danmark men jeg fikk problem vi har flere språk i landet hos os.
Vi har importert det Danske og brukt dette i mange år har fått navn Norsk Bokmål ingen uten for landet Norge har hør om dette språket.
Men Norwegian og Norway det vet alle selv en Kineser en Thai også for det er Engelsk.
Så jeg måtte gå en omvei jeg har beskrevet tidligere,det bevirker, at går du på verksted kjøper du PC så får montert Ny Norsk? På din data, ingen vil ha dette bare ungdom ingen andre.
Så om noen år forsvinner Norsk Bokmål det gjør Æ Ø Å også.

Klart også jeg kan bruke Nynorsk men så er Æ Ø Å æ ø å da. Microsoft bruker heller ikke Norsk Bokmål ikke planer om og få dette til, navnet står der men er ikke aktivere så lem dette.

Jeg har hoppet av gjør dette nå også men stadig må jeg fortelle et slik er det.

poko1 har helt rett dette er 2 forskjellige handlinger ikke bland dem Win10 – Office 2019
lurrup vil lave om? Hva vil han lave om Wi10 Pro    eller    Office 2019
er det 1 eller 2 spørsmål han stiller.
Bare fortsett vi må vel #20 før vi gir oss god helg.