Avatar billede HCTM Praktikant
26. april 2019 - 21:36 Der er 3 kommentarer

Indholdsfortegnelse driller

Hej.
Jeg har siden december skrevet speciale på min uddannelse. Der har indtil nu ingen problemer været med at oprette og opdatere min indholdsfortegnelse.
Når jeg nu vælger at ville opdatere indholdsfortegnelsen, skriver den

"Der er ingen indholdsfortegnelse at opdatere. Du kan indsætte en fra fanen Referencer".

Jeg har en indholdsfortegnelse, og det hjælper ikke at slette den og oprette en ny. Jeg har prøvet at oprette et nyt dokument med indholdsfortegnelse, og der virker det fint.

Hvad kan problemet være?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. april 2019 - 16:18 #1
Lav et nyt/tomt dok, copy/paste indhold fra den originale til det nye, opret indholdsfortegnelse og test.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
28. april 2019 - 15:59 #2
Jeg gætter på, at du har indsat indholdsfortegnelsen via et af standardvalgene i f.eks. Referencer > Indholdsfortegnelse, og at du ved en fejl har fået omdannet selve indholdsfortegnelsen deri til alm. tekst. Det kan ske med tastaturgenvejen Ctrl+Shift+F9, som ændrer alle felter i det markerede til alm. tekst - kan være en helt nødvendig operation i nogle situationer. En indholdsfortegnelse er et felt af typen TOC. Hvis feltet ikke findes, er automatikken væk.

Løsning: Slet indholdsfortegnelsen og indsæt en ny.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
02. maj 2019 - 13:17 #3
En præcisering af mit svar #2: Med "slet indholdsfortegnelsen" mener jeg i denne sammenhæng, at du skal slette HELE det kontrolelement, indholdsfortegnelsen findes i. Det kan du gøre via nederste valg i den menu, der vises, hvis du klikker på ikonet med pilen lige til højre for det tre lodrette prikker i den lille fane, der vises over indholdsfortegnelsen, når du klikker i din (men måske er det det, du allerede har prøvet uden held?).

Hvis du fortsat ikke kan få det til at virke, er du velkommen til at sende dit dokument til mig, og jeg vil se på det (LF [at] thedoctools.com).