Avatar billede Bent Nielsen Novice
28. april 2019 - 18:41 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Opdatering af grafikkort

Hej
Jeg har en ældre PC ( ACER Predator G3620 ) med et AMD HD7700 kort og en  CPU I5 2320, nogen der kan foreslå en mulig opdatering af grafikkortet til under 2000 Kr.
Avatar billede milter Ekspert
28. april 2019 - 19:20 #1
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. april 2019 - 19:25 #2
Du skriver "opdatering"! Jeg synes at kunne læse mellem linjerne at du tænker på at opgradere grafikkortet.
Opdateringer ligger frit tilgængelige på producenternes hjemmesider.
Jeg er ikke så meget inde i disse dele, men der er med meget stor sikkerhed nogen der gerne vil hjælpe dig, her på eksperten..
Avatar billede Bent Nielsen Novice
28. april 2019 - 19:59 #3
Hej, ja jeg tænker på at opgradere grafikkortet, men er lidt i tvivl om jeg kan anvende et af de nyere kort, GTX 1060 ser fint ud, men kan det køre i min gamle maskine, jeg har jo pcie interface og 1060 eller ndre nyere kort bruger PCIe3
på forhånd yak for hjælpen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2019 - 20:07 #4
Så vidt jeg ved er pci bagud kompatible så det er ikke et problem at montere et nyere kort. Et problem kunne dog måske være om din forsyning er kraftig nok?
Absolut minimum power er 400 watt for et 1060 kort.
Avatar billede milter Ekspert
28. april 2019 - 21:24 #5
Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke, hvor kraftig PSU du har i din  G3620, men et GTX 1060 ser iflg. mine søgninger på Google ikke ud til at behøve mere end et HD7700-kort. Du har formentligt en PSU på 450 til 500W, og det er tilstrækkeligt.