Avatar billede Siv Novice
29. april 2019 - 01:11 Der er 6 kommentarer

Hotmail spørgsmål

Jeg har fået stjålet min kode til min hotmail, og er lige nu ret desperat for at finde ud af om tyven har haft adgang til min hotmail? Og om min hotmail er koblet til tyvens konto, så vedkommende har adgang hertil uden min viden. Hvis tyven har adgang til min hotmail, vil han så også have det efter jeg har lavet min kode om? Jeg har tyvens Ip adresse, hvis det kan hjælpe.
Håber i kan hjælpe?
Avatar billede Slater Ekspert
29. april 2019 - 07:33 #1
https://account.microsoft.com/security

Klik på den højre knap, "review recent activity" og log ind, så kan du se om andre har været logget ind.

Mht. stadig at kunne se din konto efter passwordskift, så er svaret ja hvis forbindelsen stadig er åben. I hvert fald i 2017, hvor denne artikel er skrevet, havde Microsoft ingen måde at terminere eksisterende sessions når man skifter password, så hvis tyven har undladt at lukke browseren med Hotmail åben, kan han se det et godt stykke tid efter passwordskift. Dog kun hvis han har været derinde i første omgang, hvilket du kan se med det første link.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. april 2019 - 08:53 #2
Det sker - her fra 16. apr 2019: "Microsoft hacket: Hackere har fået adgang til Outlook.com og Hotmail.com - skift password nu, lyder det fra Microsoft."

så man skal skifte adgangskode regelmæssigt på de konti, og ikke genbruge adgangskoder på andre sider.
Avatar billede Siv Novice
29. april 2019 - 13:13 #3
Hej Slater. Du skriver at jeg skal : "Klik på den højre knap, "review recent activity" og log ind" Jeg har nok lige brug for en lille uddybning her , for jeg kan ikke finde review recent activity...?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. april 2019 - 13:34 #4
den skulle gerne åbne din konto hos microsoft, og så vise
https://www.dropbox.com/s/kgq3a90c284zg5f/image019.jpg?dl=0
og den danske er "Gennemse aktiviteter"
Avatar billede Slater Ekspert
29. april 2019 - 13:35 #5
#3: Det var godt nok mærkeligt, siden ser helt anderledes ud nu end den gjorde i morges - og ja, jeg testede selv ved at klikke på linket efter det var skrevet. Meget pudsigt hvis de lige præcis har ændret den i det korte tidsrum.

Prøv dette i stedet: https://account.live.com/Activity
Jeg er dog ikke 100% sikker på om det også gælder Hotmail. Jeg har ikke selv en konto så jeg kan teste det, og dette er for Microsoft-konti i det hele taget. Jeg gætter på det er det samme, men ved ikke med sikkerhed.
Avatar billede Siv Novice
29. april 2019 - 23:27 #6
Jeg fandt stedet hvor jeg kunne gennemse mine aktiviteter. Den går dog kun 30 dage tilbage. Og jeg har brug for at se om der var fremmed aktivitet på kontoen for 2 mdr siden. Så æv. Men tusind tak for jeres hjælp alligevel.