Avatar billede Nuser2008 Mester
30. april 2019 - 08:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flet datoværdier fra Excel (2016) til Word (2016)

Hej

Jeg håber, at forummet kan hjælpe mig med en lille udfordring:

Jeg har datoværdier i Excel med formatet 'Date'. Når jeg fletter værdierne ind i et Word-dokument, "oversættes" datoerne til en nummerisk værdi, fx 26. april 2019 = 43581.

Hvad skal jeg gøre, så der ikke sker denne oversættelse fra Excel til Word? Skal jeg ændre på dataformatet i Excel, eller skal jeg ændre noget i Word, fx under 'Options' - 'Advanced', eller i 'Toggle Field Codes'?

På forhånd mange tak for jeres svar.

Hilsen Arne
30. april 2019 - 10:26 #1
Du skal indsætte formatering i flettekoden i Word f.eks.:
{ MERGEFIELD "Dato" \@ "d. MMMM yyyy" }
Avatar billede Nuser2008 Mester
01. maj 2019 - 14:36 #2
Hej Erik

Mange tak for dit svar. Din løsning virker (selvfølgelig!) :-)

Arne