Avatar billede HenrikJ Praktikant
30. april 2019 - 22:42 Der er 2 kommentarer

Erfaringer med Etoro?

Hej CW,

Nogen herinde der har erfaring med platformen Etoro til at foretage investeringer?

Der er lidt blandede anmeldelser rundt omkring på internettet, så jeg håber nogen her kan dele deres erfaringer.

Og hvad gjorde I i forhold til skat? Jeg er med på, at man selv har pligt til at oplyse om den indtjening, som man har haft. Men fx har jeg læst følgende (på denne danske side om etoro https://www.copytrading.dk/social-trading/anmeldelse-af-etoro/ ):
"I og med at Etoros platform og al handel foregår i amerikanske dollars, skal man omregne sit overskud til danske kroner og opgive dem på sin selvangivelse."
For mig at se giver dette ikke helt mening. For kursen kan jo ændre sig hele tiden. Så skal man bare omregne kursen når året er omme? Eller månedligt, eller løbende? Det virker lidt uklart og har ikke fundet noget konkret info om dette..

Alle erfaringer modtages med kyshånd! På forhånd tak
Avatar billede HenrikJ Praktikant
30. april 2019 - 22:42 #1
I øvrigt har jeg skrevet til Etoro vedr. spørgsmålet om skat. Deres svar var, at jeg skulle følge dansk lovgivning. Andet kunne de ikke hjælpe med..
Avatar billede INK Ekspert
30. april 2019 - 23:06 #2
Du skal formentlig beregne købspris og salgspris omregnet til DKK for enhver transaktion (på aktuelle datoer). Skatten afregnes på årsbasis. Men for at være sikker, kunne du jo spørge skattevæsenet.