Avatar billede scholes Mester
01. maj 2019 - 14:27 Der er 4 kommentarer

Google Fusion Tables

Jeg vil gerne lave et google, der viser adressen på en række personer.
Når jeg sætter musen på adressen skal en kasse fremkomme oplysninger om personen.

Jeg har alle data i et Excel program, der er kolonne opbygget således;

Navn    Adresse                      Telefon        Email
Peter    Xvej 8000 Århus        10203040    peter@peter.dk

Filen er gemt som .csv fil.

Når jeg oplader dokumentet i Google Fusion får jeg ikke kolonne opdelingen med overskrifterne (Navn, Adresse, Telefon, Email).
Det hele står sammen i én kolonne...

Jeg har forsøgt at følge denne turorial;
https://www.youtube.com/watch?v=6KxlaVk-O7A
men det lykkes ikke for mig
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. maj 2019 - 15:35 #1
Kontroller om din csv fil har felter adskilt med komma eller semikolon. Semikolon er "dansk", for vi anvender komma til decimaltal  3,14.  Muligvis forstår Google Fusion kun adskillelse med komma.
Avatar billede scholes Mester
02. maj 2019 - 09:19 #2
Hvordan ænder jeg det??
Min excel fil er opbygget i kolonner, hvor
kolonne A er Navn
Kolonnne B er Adresse (Xvej 8000 Århus)
Kolonne C er Telefon
Kolonne D er email

Jeg gemmer filen således;
Gem som -->"Filnavn". CSV (semikolonnesepareret) (*.csv)

Jeg har også muligheden for at gemme som CSV (Macintosh) (*.csv) eller CSV (MS-DOS) (*.csv).

Skal jeg mon bruge én af dem?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. maj 2019 - 10:06 #3
Jeg ved ingenting om Excel, men du kan åbne csv-filen, og se hvad der står. Og har du valgt "semikolonsepareret", så er der jo nok semikoloner imellem.

Ellers har jeg set at man ved import af csv-filer i Google Fusion kan vælge separatortegnet til at være et semikolon - og det er måske det nemmeste.
Avatar billede scholes Mester
07. maj 2019 - 07:43 #4
Tak for dine forslag..
Desværre vil det ikke rigtig lykkes for mig :(

Jeg leder videre efter en løsning ..