Avatar billede allanlinnemann Juniormester
01. maj 2019 - 14:35 Der er 5 kommentarer

Hvorfor starter OFFICE 365 altid ?

Når jeg vil åbne et excel ark eller word dok så starter min WIN10 altid med at åbne Office365, og siger dok er 'read only ' eller noget i den stil.. Men jeg gider ikke bruge Office365, men den Office 2010 som er installeret på PC'en.. ?
Er der et sted hvor man kan sikre sig at den IKKE starter Office365. ? Men altid vælger den på PC'en installerede udgave.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2019 - 15:44 #1
i stifinder: højreklik på en excel-fil, vælg 'åbn med', og der 'vælg en anden app' så finder du excel2010 programmet OG SÆT HAK I Benyt som standard.
Tilsvarende, højreklik på et word-dokument, åbn med, anden app, find word2010, og 'benyt som standard'
Ved at vælge 'åbn med' og 'anden app' så får du mulighed for 'benyt som standard', og det er jo netop det, vi skal fixe.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2019 - 21:18 #2
Desværre har Microsoft politik i at bruge kun 1 Office program.
Så enten benytter det du betaler for med Office 365 eller afinstallerer du Office 365 og udelukkende benytter Office 2010.

Betingelser af Microsoft er allerede nedskrevet :-D
Avatar billede allanlinnemann Juniormester
03. maj 2019 - 10:34 #3
Ok. Mit spørgsmål forstås ikke.. Jeg har en OFFICE 2010 installeret på PC'en hvis den er åben kan jeg åbne dok på min pc med den hvis jeg søger vie SXCEL... Men hvis EXCEL 2010 IKKE er startet starter den Office 365, som jeg aldrig har ønsket / købt eller installeret.. Jeg ved ikke hvor den kommer fra.. Og uanset jeg gør som Claes57 skriver hjælper det ikke, Den åbner via office365 og så skal jeg indtaste en produktkode, som jeg kun har til office 2010.. Men jeg må sikkert leve med det lort.. office365, og altid huske at starte excel ark via office2010..
Avatar billede allanlinnemann Juniormester
03. maj 2019 - 10:53 #4
Ahh jeg opdagede ved at gå hele PC'en igennem, at der fandtes en Office 2016.. Som jeg aldrig har købt eller installeret, sikkert lagt på ved en af de store opdateringer, uden at spørge.. Nu er der kun min OFFICE 2010 på, og det kunne se ud som om det løste det.. Nu er der kun et lille issue med Word og en skrifttype, som den vil installere hver gang Word starter, men det kan jeg 'cancle' mig ud af..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. maj 2019 - 22:23 #5
Windows defaulter til den office version der sidst er installeret på din PC. Man kan via Windows App store installere en demoudgave af O365 - det har indtil nu været office 2016, men skifter til office 2019. Og da det er denne der har været "standard", er det med garanti noget der er kommet på efter Office 2010.

En andne løsning havde været at "reparere" office 2010 - så ville den igen blive sat til standard.

Ang skrifttype - kan du ikke finde ud af hvad for en det er, og så installere den selv, så den er installeret permanent? - eller undersøge om skrifttypen indgår i din standard skabelon, og så skifte den til en anden font?