Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 15:33 Der er 28 kommentarer

Kan ikke reinstallere pc i windows 10

Hej Eksperter , jeg har haft problemer med min pc det sidste stykke tid hvor jeg ikke har kunne hente programmer eller slette dem. Og den er blevet mere ustabil osv. Så nu vil jeg godt lige rense den uden at skulle slette for mange filer. Men når jeg prøver siger den at jeg skal taste en kode for at komme videre? Troede det var min microsoft kode til hotmail men nej. Ved i hvordan man finder den kode eller kan omgå den evt ?

Hilsen Michael
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2019 - 15:38 #1
sikkert adgangskoden til din microsoft-konto - der er hjælp der
https://account.microsoft.com/
(du har brugt den til at logge på windows i starten, da du oprettede dig i win10 - men så måske slået det fra der, og glemt koden)
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 16:04 #2
#claes57 , nu har jeg prøvet men det virker ikke. Har flueben i logonindstillinger med min mail adresse. Så det ikke koden derfra jeg skal bruge ?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2019 - 16:25 #3
det burde det være - den vil have din adgangskode til microsoft fordi du piller grundlæggende ved windows, så den vil bare være sikker på, at du er dig.
Det kan også være, at der er sendt en kode til dig på sms (det system har jeg aktiveret), så er der en 6-7 cifre, der skal indtastes. Fra nu kommer ind på siden med kode, og til den kommer på din tlf kan der gå lidt tid (op til 1 minut) - normalt kan du vælge en anden godkendelsestype i samme pc-billede
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2019 - 16:32 #4
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 16:38 #5
får også den kode på sms men det for at vise at jeg er den jeg er og så taster jeg kode og kan komme ind på min mail og se flere oplysninger i min microsoft mail.
Og i nulstil denne pc i genoprettelse der kan jeg trykke på en knap der hedder "kom igang" men der sker intet..Og så jeg nød til at gå ned i avanceret start og trykke genstart og så kommer problemet med koden når der er valgt og genstartet..

Kan man ikke få den tilbage til som da jeg fik den uden alt det her med koder osv ?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. maj 2019 - 16:49 #6
En anden mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand. Vælg F.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/RzL6x7z
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 16:50 #7
Jeg har også kommet til at pille for meget ved mit C drev så nu er det ikke tilgængelig mere :-(
Avatar billede 450025 Ekspert
01. maj 2019 - 16:53 #8
Ikke hør på meg du har fått gode råd alt.
Du skulle vel ikke ha opprette Lokal konto og så brukt en PIN code noen har dette
da er det lidt verre men ok bare en tanke.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. maj 2019 - 16:53 #9
Prøv #6
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 17:01 #10
Har lige prøvet din metode poko1 men det er det samme som kommer frem. Nu trykkede jeg bare forsæt uden kode og så startede den bare normalt op igen. Jeg kan sagtens komme ind i avanceret start men skal bruge den kode til det..
Avatar billede poko1 Ekspert
01. maj 2019 - 17:06 #11
Der er noget der ikke stemmer Man skal ikke bruge en kode for at komme i fejlsikret!
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2019 - 17:10 #12
hvis du går ind på account.microsoft.... kan du så ikke derinde skifte din kode / valideringsdata, så det er noget, du ved hvad er?
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 17:12 #13
Poko1 ; Jeg har nok ikke fået forklaret det så godt, sorry.. Men jeg kan godt komme i fejlsikret tilstand men ved ikke hvad jeg skal derinde. Det er hvergang jeg er kommet igennem alt det som du lage billede op af og så til sidst når jeg har trykket på mit kontonavn så vil den have en kode?
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 17:14 #14
claes57 , det her jeg gjort et par gange også netop for at det er den helt rigtige kode jeg har og husker.
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 17:29 #15
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2019 - 20:04 #16
#15 Bruger som sådan ikke koder på min pc, og har ikke prøvet at omgå dem på nogen måde. Jeg ved ikke om denne video her kan hjælpe dig til at få nulstillet den kode du mangler?
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=desktop+password+reset#kpvalbx=1
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 20:11 #17
220661:: Det drejer sig ikke om logon kode til startskærm men dybere inde når jeg skal genindstallere pc. Så ber den om en kode før jeg kan få lov at komme videre.. Men tak for input.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2019 - 20:19 #18
Den beder om adgangskoden til brugeren Tom? Har du overtaget pc fra Tom? Så er det hans kode, der skal bruges.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2019 - 20:20 #19
#17 Jo men måske du på dette tidspunkt  under installation er på en bruger du ikke har været på før, og derfor ikke kender denne kode. Hvis du fjerner koderne for alle brugere kunne det være du ikke får denne besked.
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 20:23 #20
Claes57: det var bare et billede jeg fandt på nettet. ved ikke lige hvordan jeg tager et screen pic ?
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 20:27 #21
Og jeg kan heller ikke få lov at tilgå Indstillinger for logon da den bare står og loader hele tiden..
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 20:32 #22
220661:: Jeg har kun mig selv som bruger og en tilknyttet microsoft mail(hotmail)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2019 - 20:36 #23
Jo. Men der er altid en Administrator konto du ikke lige ser. Selvom du måske tror der kun er en konto og du har administrator rettigheder på pc, så er der alligevel en admin konto.
Det er derfor jeg vil have dig til at tjekke de registrerede brugere  på din pc og få nulstillet alle koder.
Men vil du ikke prøve #16 så er det jo din sag :-)
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 20:41 #24
Nåh så det program sletter alle koder fra pc ? For det er nemlig den der admin retighedder som driller mig.. Jeg tjekker lige #16 igen :-)

Men kan jeg se på computer hvor mange regstrerede bruger der er ?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2019 - 20:43 #25
Hold gerne mail ude fra tråden fremover - den har intet med Windows at gøre.
Vi skal kun finde Windows / microsoft adgangskode.
Kan du, når du logger på accesslink fra #1 på nettet se dine data, og der ændre adgangskode? Hvis dot brugernavn står på den loginside, så er det den adgangskode du skal bruge.
Ellers boot på en USB med Linux, kopier data ud på anden USB, formater og start forfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2019 - 20:48 #26
#24 Det viser video dig i #16 . Mener der var 4 brugere på den pc hvor den ene bruger kode "Britec" blev nulstillet. Du bør med samme program kunne nulstille de andre koder vil jeg mene. men som før skrevet bruger jeg ikke koder på pc og har en lokal konto. Prøv lige med video at tjekke op på om det er lokal konto der beskrives. Her kan jeg måske have overset noget??
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2019 - 20:52 #27
Har du glemt din adgangskode?

Åben Kontrol Panel.
Åben Administration
Åben Computeradministration.
Tryk og udvid på Lokale brugere og grupper.
Tryk på Brugere.
- Find din brugerkonto og højreklik på den.
Tryk på Angiv adgangskode.
Tryk på Ny adgangskode og bekræft, derefter tryk på OK.
**
Find brugernavn og højreklik på den.
Tryk på Egenskaber.
Tryk på faneblad Medlem af.
Tryk på Tilføj.
Tryk på Avanceret.
Tryk på Søg nu.
Enten Marker Administratorer og tryk på OK eller dobbeltklik på Administratorer.
Tryk på OK.
Tryk på Anvend.
Tryk på OK.
- Logaf og login med den nye adgangskode og den brugerkonto.

Held og lykke§
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 21:01 #28
Jeg må forsætte imorgen aften, tak for alles input og jeg får prøvet dem af imorgen :-)