Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 18:28 Der er 27 kommentarer

Mit C drev er ikke tilgængeligt ?

Hej eksperter, jeg har fået rodet for meget rundt med min pc idag at jeg har fået lavet noget rod med mit C drev. Sad og rodet med noget adminstrator rettighedder og har fået slettet noget i C drevet så nu det ikke tilgængeligt mere når jeg åbner denne pc. Har prøvet alt jeg kan nu men den vil ikke lade mig ændre noget. Håber i kan hjælpe.
Har oprettet en tråd mere idag ang at jeg ikke kan lave en genoprettelse uden en kode. Mere inden i siger jeg bare skal gøre det for det kan jeg ikke desværre.

Michael
Avatar billede poko1 Ekspert
01. maj 2019 - 18:54 #1
Er det en nyere PC med EFI/UEFI tryk på Boot selector tasten F? Og se om der ud for DVD -USB Står EFI DVD Eller EFI USB?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2019 - 18:57 #2
Med en usb-stick med windows kan du starte på den og reparere windows.
du skal bruge en brugbar win-pc og en minimum 8gb usb, og så via https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 download værktøjet nu, og hente den korrekte windows.
Men - måske - skulle du stoppe, og ringe efter en prof.
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 18:58 #3
Den er næsten 2 år gammel fra MM-vision, ved ikke lige hvad det er du hentyder til ?
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 19:00 #4
Der ligger ikke noget på computer som ikke må slettes.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. maj 2019 - 19:01 #5
Indenfor de sidste 5-6 år er alle Computere med UEFI BIOS
https://ibb.co/dbQPdN8
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 19:02 #6
poko1 og hvordan kommer jeg ind i det ?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. maj 2019 - 19:05 #7
En af F Tasterne F1-F12 eller Fn. + en af F Tasterne
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 19:10 #8
Hmm der sker en masse andet end lige det billede du viste ?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. maj 2019 - 19:17 #9
Hvis du starter din PC står der så først et Navn eksempel ASUS? og derpå America Megatrend? og forneden tryk F + et tal for at gå til Bios setup?
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 19:27 #10
Ja F2 eller del for at komme i bios. Jeg har været derinde flere gange idag og kigge.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. maj 2019 - 19:33 #11
Det hjælper ikke bare at kigge og når du ikke forklarer hvad der står under opstarten er det jo svært at give dig det rigtige råd! og hvis det er ASUS Så skal du trykke på "esc" knappen for at du kan bestemme hvorfra du vil hente din installation
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 19:36 #12
Jo det er ASUS.
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 19:37 #13
skal jeg så trykkke esc under opstart ?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. maj 2019 - 19:38 #14
ja men Du vil jo stadig ikke oplyse noget så jeg tror jeg giver op.
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 19:39 #15
Men hvad skal jeg oplyse ??
Avatar billede poko1 Ekspert
01. maj 2019 - 19:41 #16
Tjah hvad spurgte jeg om hvad der stod så slut fra min side.
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 19:43 #17
der står Repulic og gamers når den starter op..
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 19:44 #18
der står Repulic off gamers når den starter op..
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. maj 2019 - 19:48 #19
Jeg har fundet en lille video på YouTube med netop en ASUS laptop
Håber det kan hjælpe dig lidt på vej. Det kan være svært når man ikke rigtig har viden om computere. Man kan sgu i nogle tilfælde blive gammel før tid, når skidtet driller.

https://www.youtube.com/watch?v=Q1NDjD2RuGM
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 19:57 #20
ErikHg,, Jeg prøver lige at se den video på min ipad og om det kan hjælpe mig. Det er dog en stationær pc jeg har.. Ja lige det her problem driller mig og når man ikke lige er helt skarp så kræver det jo noget tålmodighed fra jer eksperter , dog ikke alle der åbenbart har det :-) ingen nævnt..
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 20:13 #21
ErikHg det hjalp desværre ikke da jeg ikke kunne tilgå disable mode, den stod der men man kunne ikke trykke på den..
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2019 - 20:42 #22
Styresystem? Windows 7 eller Windows 10?
**

Er det indhold eller bare Stifinder der ikke foreviser HDD drev-bogstav?
Åben Kontrol Panel. (Forevist som stor eller lille ikoner i stedet for Katagori).
Åben Indstillinger for Stinder.
Faneblad Vis.
Scroll ned 3-4 gange.
Find "Vis drevbogstaver".
Indsæt flueben for at forevise drevbogstav.
**

Pas på, at det, du forsøger at slette, ikke er en systemfil.
Windows har særlig beskyttelse til roden på ethvert drev, så du har brug for administratorrettigheder til at oprette eller ændre filer i roden af drevet.
Bare at være en admin bruger giver ikke nødvendigvis dig dette på grund af UAC.

Højre hånd klik på mappen (Drev) og vælg egenskaber.
Klik på fanen Sikkerhed.
Klik på Avanceret.
Klik på fanen ejer.
Klik på Rediger
Vælg din brugerkonto
Flueben på "Udskift ejer på undercontainere og objekter"
Klik på Anvend
Klik på OK i hvert vindue.
Se nu, om du kan slette mappen.
**
Alternativt kan man oprette nyt brugerkonto, men det bliver svært når du ikke er administrator, medmindre du er og allerede er rette med vejledning ovenpå.
1.
Åben Kontrol Panel.
Åben Administration
Åben Computeradministration.
Tryk og udvid på Lokale brugere og grupper.
Tryk på Brugere.
- Højreklik ved midter-sektionen.
Tryk på Ny Bruger.
- Udfyld enten det hele eller bare brugernavn og adgangskode.
Opdater (F5).
Find brugernavn og højreklik på den.
Tryk på Egenskaber.
Tryk på faneblad Medlem af.
Tryk på Tilføj.
Tryk på Avanceret.
Tryk på Søg nu.
Enten Marker Administratorer og tryk på OK eller dobbeltklik på Administratorer.
Tryk på OK.
Tryk på Anvend.
Tryk på OK.
- Logaf og login med den nye lokal brugerkonto.
**

Oprettelse af brugerkonto ved hjælpe af CMD som administrator.
Windows+Shift+Esc
Tryk på Filer.
Tryk på Kør ny opgave.
Indtast CMD og indsæt flueben som administrator.

Det kræver to CMD linier muligheder at gøre dette afhængig af system sprog.
Styresystem for engelsk.

Først -

net user /add [username] [password]
eks. net user /add Bjarne Kode123

Dette skaber brugerkontoen.

net localgroup administrators [username] /add
eks. net localgroup adminstrator Bjarne /add

Dette tilføjer brugeren til gruppen Lokale administratorer

Du skal udføre begge kommandoer med forhøjede tilladelser (en administrativ CMD-prompt)

Og for dansk:

Først -

net user /add [username] [password]
eks. net user /add Bjarne Kode123

Dette skaber brugerkontoen.

net localgroup administratorer [username] /add
eks. net localgroup adminstratorer Bjarne /add

Dette tilføjer brugeren til gruppen Lokale administratorer

Du skal udføre begge kommandoer med forhøjede tilladelser (en administrativ CMD-prompt)
**

2 alternativ
Windows 10
Åben Kontrol Panel.
Åben Brugerkonti.
Tryk på Administrer en anden konto.
Tryk på Tilføj en ny bruger i indstillinger på pc'en.
Tryk på Føj en anden til denne pc.
  Forbundet til internet? Tryk på Jeg har ikke denne persons loginoplysninger.
Tryk på Tilføj en bruger uden en Microsoft-konto.
- Angiv brugernavn og adgangskoder :-D

Held og lykke§
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2019 - 20:43 #23
Du skriver, at der ikke er noget på computeren, som ikke må slettes.
Så er det faktisk nemt nok. Du bruger linket fra claes57, det er dette
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Når du booter op på den USB, som du kan lave, så formaterer du bare disken,
og installerer derefter Windows 10 med samme USB.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2019 - 20:58 #24
Ps. Hvis du prøver mit forslag, så er her en installationsvejledning.
https://softwarenow.dk/vejledninger/windows-10-install/
Avatar billede Michael Ibsen Novice
01. maj 2019 - 21:01 #25
Jeg må forsætte imorgen aften, tak for alles input og jeg får prøvet dem af imorgen :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. maj 2019 - 21:03 #26
Du kan prøve at "resette" bundkortet. Du fjerner først kablet med det store stik der kommer fra strømforsyningen fra bundkortet. Derefter er der et sted hvor der sidder to små ben der stikker lodret op. Disse kortslutter du med f.eks. en lille skruetrækker. Hold den mod benene i 5 sekunder, og fjern den derefter. Der kan også være tre ben, hvor der sidder en lille firekantet plastikklods (denne kaldes en jumper) Den flytter du således at den i stedet for at danne forbindelse med ben "1" og "2", så den har forbindelse med ben "2" og "3". Efter 5 sekunder sætte den tilbage hvor den sad før. Nu skulle bundkortet være "resettet", og efter kablet fra strømforsyningen igen er koblet til bundkortet, skulle du gerne kunne komme ind i BIOS. Husk endelig at stille klokken! Har du en USB-nøgle hvor Windows ligger så vælge denne i Boot-menuen. Tryk på F10 og derefter skulle computeren gerne starte op og installationen af Windows begynder.

https://www.youtube.com/watch?v=Pdp_L5IxaNI

Jeg garanterer ikke for succes, men der er da værd at prøve.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2019 - 21:09 #27
I stedet for at formatere disken, kan man vist vælge: "Gem intet" for ren installation.