Avatar billede NLK Novice
03. maj 2019 - 10:56 Der er 1 løsning

Hvordan opretter jeg en anonymous receive connector exchange 2010

Hej

jeg har en udfordring med vores exchange server i dag har vi de 2 standard receive connectors Client og Default hvor Anoymous er tilladt via Default, men den vil jeg gerne have lavet til sin egen for at vi få vores certifikat til at virke så den ude fra kan se mail.xxxx.dk og ikke bare serverens navn også giver fejl i certifikat.
som gør vissse udbydere ikke vil sende mail til os eks. brugere der har mail server hos Gratisdns/Larsen data kan ikke sende mails til os de bliver afvist.

Jeg har prøvet at oprettet en ny med FQDN name er mail.xxxxx.dk og under Local IP adresses sige All Available IPv4 og port 25, men det får jeg ikke lov til at oprette da den allerede er oprettet under Default receive connector.

så mit sprøgsmål hvad skal jeg gøre for at have en default der virker på dem som den har nu på nær Anoymous og have en som tager sig af Anoymous med en FQDN som passer til min MX record mail.xxxxx.dk

har google lidt rundt men det er ikke lykkes mig at finde en guide til hvordan jeg præcist skal gøre det for at det virker

Vh Niclas
Avatar billede NLK Novice
03. maj 2019 - 11:54 #1
fik det vil at virke.

oprettet en ny receive connector i gav den mail.xxxxx.dk i FQDN name.
Local IP satte jeg ipadressen på vores mail server port 25
valgte til at det kun var Anoymous var slået til og fjernet Anoymous fra Default lavet testen fra www.checktls.com og fik OK hele vejen.