Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2019 - 11:29 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

TV4ever

Jeg har før  hentet video med TV4ever, men det kan jeg ikke mere.
Det begynder rigtigt. Jeg trykker på "Optag udsendelse" og viser hvor jeg vil lægge videoen, og der bliver lagt en fil, som der plejer. Men så sker der ikke mere. Hvorfor går det i stå?
Det er serien Sommer 2, som jeg meget gerne vil have, jeg har Sommer 1. og finder, at den er rigtig god.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. maj 2019 - 11:46 #1
Her er vi igen i en gråzone - ved kopiering/download fra DR´s hjemmesider, bryder man ophavsretten...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. maj 2019 - 11:50 #2
Man har tidligere kunne tilgå på forskellige måder - men det ser også ud til at DR har blokeret for de metoder jeg tidligere har anvendt, så diverse programmer skal nok skrives om, før det vil virke...
Avatar billede Mikael Ekspert
03. maj 2019 - 12:06 #3
Hvorfor optage udsendelser ??? De bliver med garanti genudsendt mindst 10 gange ;)

Hvem har fx. ikke set samme Barnaby løbende, siden den blev sendt første gang.
I sort/hvid ;)
Avatar billede eurositi Ekspert
03. maj 2019 - 12:10 #4
#3
Nej, dét gør de ikke. Normalt indkøbes f.eks. film højest med ret til to visninger. Film, som f.eks. vises på DR K, er ofte "smalle" film, som langt fra altid er tilgængelige andre steder - og slet ikke med danske eller engelske undertekster.
Afsnit af TV-serier er kun tilgængelige i 1-2 måneder efter de er blevet vist. Nogle gange kun i 1-2 uger. Det afhænger altid af rettigheder.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2019 - 12:15 #5
#1. Tak for dine oplysninger. Det er rigtig dårligt nyt for mig. 😢
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2019 - 12:24 #6
#3 Hvorfor optage? Af to grunde, for det første ser jeg meget sjældent TV, og følger derfor ikke med i, hvad der bliver genudsendt. For det andet er det skønt at kunne se en video når man ha lyst. F.eks. har jeg optaget serien "Lykke" som jeg synes er rigtig morsom. Men Barnaby, nej tak, den er, efter min smag, rigtig dårlig. Langtrukken og kedelig.
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. maj 2019 - 13:05 #7
Jeg har optaget første og sidste udsendelse sæson II det gik udmærket -
Det ser dog ud til der er rod med filnavnene der gemmes i men det kan du rette enten når du gemmer eller ved at omdøbe filen.

Der er en ny version af TV4ever - 13.04.2019 -som jeg dog ikke har installeret.

#1  Jeg synes ikke det er klart at man nødvendigvis bryder ophavsretten ved at optage - det afhænger nok af hvad optagelserne bruges til.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2019 - 13:09 #8
#6 Er enig i dine synspunkter med hensyn til Barnaby :-)
Har du en harddisk optager der kan optage analogt over scart stikket?
Har før optaget på den måde med hensyn til ophavsret.
Ved dog ikke lige hvordan man får koblet det sammen med computeren??
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2019 - 13:29 #9
#7 Omdøbe? Det er bare en fil som hedder Sommer 1-20

#8 Nej den er digital over HDMI.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2019 - 14:41 #10
#9 Ok. Så var den mulighed væk :-(
Avatar billede poko1 Ekspert
03. maj 2019 - 15:17 #11
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. maj 2019 - 15:28 #12
@kurt54 - hvad enkeltpersoner MENER de har ret til, er irellevant.

Jeg har tidligere skrevet til DR og spurgt til holdningen, og fik et ret skarpt svar retur fra deres jurister, der ikke lod nogen tvivl tilbage. Hverken privatpersoner eller virksomheder har nogen ret til at gemme disse optagelser, uanset hvordan det gøres eller hvad det kaldes. Der er ikke noget der hedder "til eget forbrug" når vi snakker ophavsret.

Så kan vi begynde at diskutere i et væk - man må ikke. Punktum :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
03. maj 2019 - 15:37 #13
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2019 - 15:39 #14
#11 Tak for dit indlæg. Men den optag knap er ikke på min version. Den ser sådan ud
https://ibb.co/tY98TRR
Avatar billede poko1 Ekspert
03. maj 2019 - 15:54 #15
Den skal jo startes fra Crome  indsæt Filmens URL
https://ibb.co/9s3DH1s
Den åbner automatisk når du har trykket går der kort tid
https://ibb.co/wYmWsCk
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2019 - 16:05 #16
#15 Tak jeg ser på det. Fandt ud af, at min version var Classic og din nye.
Har lige hentet den nye, så skal jeg bare finde "Sommer"
Avatar billede poko1 Ekspert
03. maj 2019 - 16:08 #17
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. maj 2019 - 16:10 #18
@Ole_Madsen -  enig med det om enkeltpersoner - men mener også:

hvad enkeltpersoner MENER man ikke har ret til, er irrelevant.

Er du enig der...?
Avatar billede ejvindh Ekspert
03. maj 2019 - 16:13 #19
Jeg kan lige nævne at TV4ever laves af Marlar som huserer ovre på linuxin.dk

Så hvis man opretter en tråd derovre, er jeg ret sikker på, at man får hjælp fra kyndig sted :)
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2019 - 16:16 #20
#17 Ja det var flot, nu kører det. Det er jeg rigtig glad for. Tak skal du have.😁
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2019 - 16:55 #21
Tak til alle, som har deltaget i mit spørgsmål.😊
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. maj 2019 - 16:12 #22
#13 Jeg hader at skulle fortsætte en endeløs diskussion, men hader endnu mere at usandheder skal stå usagt.

Et link til en "Fritænker" side er næppe det bedste forsvar for at måtte downloade ophavsrettighedsbeskyttet materiale lovligt.

Jeg vil meget hellere have at du finder det sted i lovgivningen, hvor det står det er lovligt: https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=164796

Min påstand er at der IKKE står nogen steder i ophavsretslovgivningen, at man må downloade andres værker fra nettet... - og husk nu at alt på nettet er digitalt...
Avatar billede prox1 Forsker
19. juni 2019 - 14:25 #23
#22
JuuuuBiiiiii for digitalt fjernsyn, som blokeres og kodes, låses til bestemte apps og sågar hardware. Jeg skrev til Denver at jeg ikke kunne se mine Denver-box optagede tv-udsendelser på min pc.
"Det er så sandelig heller ikke meningen" lød svaret
Så JuuuuuuuuBiiiiiiiiiiiiii for digital-Fjernsyn, og HuuuuuuuuuRaaaaaaaaa for alle de løgne der blev givet om uendeligt mange programmer -vel at mærke h-e-e-e-e-l-t gratis, hvis bare forbrugerne sagde JA til reklamer.
Idag har vi det mest perfide reklame-inficerede l..... tv, med genudsendelser af genudsendelser, og genrespitning af programmer hen over op til 6 forskellige fuldkommen ens kanaler, ALLE ejet af Discovery-group (4,5,6,9, Disc go DiscVarianterne) Kanaler der ALLE sender præcis de samme udsendelser!
Og så kommer vi til finalen:
Aldrig i historisk tid har TV på nogen måde været DYRERE!
Véd i hva'...?
" Jeg tror sgu de tog røven på os ...igen  (Egon) "