Avatar billede Stjerne Praktikant
05. maj 2019 - 20:47 Der er 3 kommentarer

Forstærk lyd

Hej
Jeg har optaget et videoklip (med almindelig samtale) på en IPad, men lyden er temmelig lav -kan man gøre noget ved det?
Avatar billede eurositi Ekspert
06. maj 2019 - 12:46 #1
Hvis du er Windows-bruger, kan du gøre dette med gratisprogrammet Xmedia Recode uden at omkode videoen men kun lyden. Indlæs videofilen. Sæt output-formatet til f.eks. MP4 og angiv en destination.
På fanen Video sætter du bare Mode = Copy
På fanen Audio sætter du Mode = Convert. I den hvide ramme til venstre vælger du muligheden "Volume correction". Du ser tre valgmuligheder. Jeg kan ikke vurdere, hvilken som er smartest, men hvis ikke du er tilfreds med resultatet, kan du bare prøve igen, til du rammer et tilfredsstillende niveau.
Når du har sat indstillingerne, klikker du på Add to queue > Encode oppe i værktøjslinjen.
Den lyd-tilrettede video er klar på ret få sekunder, fordi videoen ikke omkodes.

Bemærk desuden, at du også kan beskære videoen, hvis den indeholder mere end nødvendigt. Det gør du på fanen Filters/Preview vha. knapperne "[" og "]". Igen kan dette gøres uden at omkode videoen.
Avatar billede Stjerne Praktikant
07. maj 2019 - 13:54 #2
Tak for svar!
Jeg har fulgt vejledningen slavisk, og går i stå efter "På fanen Audio sætter du Mode = Convert. I den hvide ramme til venstre vælger du muligheden "Volume correction". Du ser tre valgmuligheder"
Der kommer ikke de tre valgmuligheder??
Avatar billede Stjerne Praktikant
07. maj 2019 - 13:57 #3
Sorry, jeg har fundet de tre valgmuligheder -tak :-)