Avatar billede juhl Mester
06. maj 2019 - 12:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Manglende genkendelse af eksternt DVD drev

Har netop købt et spritnyt ASUS 08U7M dvd drev til brug med min ThinkPad x220, som kører Windows 10 64 bit.
Den initielle installation forløb fint, men pludselig bad PC'en om at checke opdateringer, hvilket jeg gjorde. Herefter kan Enhedshåndtering se DVD drevet, men ingen øvrige programmer kan. Jeg kan således ikke afspille DVD'er på drevet.
Enhedshåndtering har imidlertid en advarselstrekant ud for driveren,med følgende tekst: Den digitale signatur for de drivere, der kræves for denne enhed, kan ikke bekræftes. En ændring i hardware eller software kan have medført, at der er installeret en fil, der er signeret forkert, er beskadiget, eller som kan være skadelig software fra en ukendt kilde. (Kode 52).
Jeg har opdateret drivere både fra nettet og fra Windows uden held.
ASUS har ikke drivere på deres hjemmeside. Der skal åbenbart anvendes en Windows driver til enheden.
Hvad vil I foreslå, jeg gør, for at få drevet til at virke?
Avatar billede poko1 Ekspert
06. maj 2019 - 12:38 #1
Du skal ikke bruge drivere til Diskdrev slet det i Enhedshåndteringen og genstart og for at se drevet skal du i kontrolpanelet i indstillinger for stifinder sætte flueben i vis vise skjulte filer mapper og drev.
Avatar billede INK Ekspert
06. maj 2019 - 12:43 #2
Hvad sker der, hvis du sletter drevet i enhedshåndtering og starter helt forfra?
Har du opdateret til Windows 10 version 1809?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. maj 2019 - 13:01 #3
Prøv at trykke Windowxtast + X - eller højreklik på startknappen. Her finder du en genvej til "Diskhåndtering". Kan den ses herinde? - her kan du evt. højreklikke på drevet og vælge, hvilket drevbogstav den skal have, men en gang imellem går auto-valget galt, og så skal man ind og vælge selv.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. maj 2019 - 13:06 #4
ink læs indledning pludselig bad PC'en om at checke opdateringer,
og i mit indlæg slet det i Enhedshåndtering og genstart.
Avatar billede INK Ekspert
06. maj 2019 - 13:22 #5
#4 Kære poko1. Enhver kan vel forstå, at dit indlæg ikke var postet, da jeg skrev mit.
Men vi er jo åbenbart enige om løsningen.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. maj 2019 - 13:39 #6
jeg 5 min før
men under alle omstændigheder gik det galt efter opdateringen.
Avatar billede MADOlsen Forsker
06. maj 2019 - 13:45 #7
#6 Nu kunne det jo tænkes, at de 5 minutter gik med at læse spørgsmålet og skrive indlægget ;-)
Avatar billede poko1 Ekspert
06. maj 2019 - 13:50 #8
#7 skal vi blive ved?
men under alle omstændigheder gik det galt efter opdateringen.
Avatar billede juhl Mester
06. maj 2019 - 13:59 #9
Tak for jeres forslag. Jeg har dog fået løst problemer :-)
I min glæde over det nye DVD drev installerede jeg et par programmer til video redigering, afspilning, brænding m.v. Det er åbenbart et af de programmer, der konflikter, for efter at have afinstalleret dem alle, virkede drevet igen.
Endnu en gang tak.