Avatar billede Lotte Novice
07. maj 2019 - 08:04 Der er 11 kommentarer

En lidt pudsig oplevelse

Jeg har en 7" Huawei tablet T3, som jeg udelukkende bruger til at læse ebøger på, og som kun er online i de tidsrum, hvor jeg downloader bøger (kun fra saxo). For et stykke tid siden, hvor jeg havde tablet'en slukket, rengjorde jeg skærmen, og på et tidspunkt fik jeg presset lidt vel hårdt på skærmen (en genstridig fedtplet:-)). Pludselig levede skærmen op med en mængde kinesiske skrifttegn - en eller anden form for menu, for jeg kunne scrolle op og ned og få endnu flere sider med kinesisk frem på skærmen. Det værste var, at jeg ikke kunne lukke ned for dette mærkelige fænomen, men efter ca. 10 minutters ihærdige mange forsøg og lige inden jeg i min arrigskab kylede kræet ud af vinduet, lukkede den selv ned, og skærmen blev sort (som den skal, når tablet'en er slukket). Da jeg tændte for tablet'en igen, var alt normalt igen - dog måtte jeg ind og justere dato og tid. En "sjov", men noget mystisk oplevelse!
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2019 - 08:11 #1
Fremover, så et par dråber vinduesrens på kluden, og mindre tryk, så Huawei ikke får endnu en nær-død-oplevelse. Men godt at vide, at kineserne har en bagdør ind i systemet, meget mere rolig nu (og glad for min iPad).
Avatar billede 450025 Ekspert
07. maj 2019 - 08:18 #2
Takk for Historien den var kjærkommen. Tror du dette ville fungere nå i overgang fra overgang fra Win7 til  Win10 også?
En Laptopp skulle man kunne klare selv men en Stasjonær å med hjelp av kjerringa da skulle man vel kunne klare den løsning fint også.
Videresend den til Microsoft for der er klart et behov for mange tror jeg.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2019 - 08:36 #3
Jeg bruger kun Brilleklud fjerner som regel alt.
Avatar billede 450025 Ekspert
07. maj 2019 - 08:58 #4
Løsningen din var Grei den poko1 jeg kjøper den men måtte du ødelegge hele historien med en Brilleklut, for det holder ikke i overgang Win7 til Win10.

For der blir der mange som blir frustrert tror jeg. Bare Vent..
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2019 - 09:31 #5
Brillekluden i øvrigt Made in China Så tror den er ekstra god til Huawei Lol.
https://ibb.co/DVLYG58
Avatar billede 450025 Ekspert
07. maj 2019 - 10:08 #6
Ja du har så rett det miste kommer den veien poko1, men fikk frem smilet i dag Takk til Tråstarter å du er nå ikke borte du heller.
Fint bilde forresten tror ikke dette Kamera kommer fra Kina men man vet aldri da.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2019 - 10:15 #7
canon made in china
Canon EOS 6D Mark II
Avatar billede Slater Ekspert
07. maj 2019 - 10:17 #8
#1 - Man må absolut ikke bruge vinduesrens på LCD-skærme, og slet ikke touchskærme. Det ødelægger den vigtige antistatiske overflade og gør dem gullige og matte efter noget tids brug.
Avatar billede 450025 Ekspert
07. maj 2019 - 10:43 #9
Tenkte jeg det nok poko1
#8 Takk det var godt og ta med seg for flere.
Avatar billede Lotte Novice
07. maj 2019 - 12:02 #10
Tak for alle kommentarerne - omend relevansen måske halter lidt:-)