07. maj 2019 - 17:11 Der er 7 kommentarer

Hjælp til OneNote

Når jeg skal logge ind på min OneNote konto for at synkronisere mine notesbøger siger den: Godkendelsessessionen er udløbet. log på igen. Hvad betyder dette og hvordan løser jeg det?

Det skal siges at jeg for nogle måneder siden skiftede mine andre office-programmer ud med min skolekonto, hvilket nok også har påvirket OneNote.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. maj 2019 - 18:16 #1
Den siger kort og godt, at den ikke har adgang til det sted, OneNote bøgerne ligger. Har du tidligere haft dem liggende på et privat OneDrive, skal du gen-etablere forbindelse til dette via "Filer->Åben". Det er det mest sandsynlige.

Eller du kan vælge at oprette en tilsvarende OneNote bog på dit ny OneDrive, og så kopiere de enkelte faner over fra den gamle bog til den ny...
07. maj 2019 - 18:25 #2
Ved ikke hvad du mener med at gen-etablere. Og hvorfor har jeg ikke længere adgang? Kan jo sagtens tilgå dem online.

Og mht. til at oprette en ny OneNote bog havde jeg nemlig tænkt det samme, problemet er bare at det vil den ikke give mig lov til. Der står jeg er logget ind på min skolekonto men alligevel ber den mig om at logge ind for at synkronisere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. maj 2019 - 22:59 #3
Den ber dig vel ikke om at logge ind på din skolekonto, men på den konto hvor bøgerne ligger. Hvis ikke du har lagt dem på din skolekonto, må de nødvendigvis ligge et andet sted :-) - på dit gamle OneDrive. Det er denne konto den vil have dig til at logge på.

Jeg bruger OneNote bøger fra 3-4 forskellige konti - det fungerer fint, men med ca. en måneds mellemrum (eller flere - det har jeg ikke styr på) vil den pludselig ikke synkronisere, fordi "Konto skal valideres". Så går jeg i Filer -> Åben - og afhængig af OneNote versionen er der så en eller flere "OneDrive" konti jeg kan logge på. Jeg vælger den hvis konto der svigter, og logger på. Så fungerer det igen.
Men det kan være bøvlet i de ældre versioner af OneNote...
07. maj 2019 - 23:14 #4
Men når jeg prøver at logge på min gamle konto står der det med at godkendelsessessionen er udløbet, og jeg kan derfor ikke logge på.

Når jeg trykker i Filer står der ikke bare Åben nogle steder, men Åbn notesbog eller Åbn seneste. Jeg bruger den nyeste version af OneNote.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. maj 2019 - 23:47 #5
Så vælg "Åben notesbog" og find notesbøgerne hvor de ligger. Du vil undervejs blive bedt om at logge på.
08. maj 2019 - 09:16 #6
Det er rigtigt nok, men det er netop at logge på jeg ikke kan
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. maj 2019 - 10:10 #7
Ja, jeg kan nok ikke hjælpe dig med at logge på :-)

Men hvis du stadig kan se data i bøgerne, så kopier det da over til et sæt ny bøger på en lokation, du kan logge på...