Avatar billede knuldefar1942 Forsker
08. maj 2019 - 10:40 Der er 9 kommentarer

medion

jeg har en meddion pladespiier og den læger fiilerner i en mampe  jeg skak ha den delt ud så jeg kan se alle numerene og et andet ? hvor kan jeg hente holgetr gissermam kørprøven fra youtup unden visrus program hvad program skal jeg jeg broge
Avatar billede Slater Ekspert
08. maj 2019 - 11:00 #1
Det er godt nok svært at læse hvad du skriver. Jeg har ingen anelse om hvad en "holgetr gissermam" er, f.eks.

Mht. det første spørgsmål, så er det ikke meget information vi får, men jeg går ud fra du har sådan en digital pladespiller der kan konvertere til mp3 eller lignende filer. Men hvad er dit spørgsmål? Den lægger filerne i en mappe, men du skal "have dem delt ud"? Hvad betyder det? Kan du forklare lidt bedre?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. maj 2019 - 13:33 #2
Holger "Gissemand" Pedersen - Køreprøven er på
https://www.youtube.com/watch?v=ZOBByGn4XSk
du sætter linket ind på https://www.onlinevideoconverter.com/mp3-converter
og så har du en mp3...
Avatar billede falster Ekspert
08. maj 2019 - 23:40 #3
Hvis du mener, at når du afspiller en lp på pladespilleren, så bliver det til én mp3-fil med alle numrene (på pladesiden/pladen) og du vil gerne splitte den op i de enkelte numre, så er der mange muligheder.

En smart, gratis og billig løsning er - efter min menig - mp3DirectCut:

http://mpesch3.de1.cc/mp3dc.html
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
09. maj 2019 - 17:11 #4
jeg vil gerner ha optaget alle pladerne så sangene ligger ver for sig
Avatar billede falster Ekspert
09. maj 2019 - 17:35 #5
Jeg tvivler på, at du kan gøre det direkte (med et godt resultat).

Programmet, som jeg linker til ovenfor kan anvendes til at opdele den mp3-fil, der kommer ud af din optagelse i de enkelte numre.

Du kan også undlade, at bruge det program, som kommer med pladespilleren og i stedet for bruge pladespilleren sammen med programmet Audacity:

https://www.audacityteam.org/

Her er en vejledning på dansk i, hvordan man gør:

http://www.stereotypen.dk/2015/09/25/digitalisering-af-vinylplader-en-vejledning/
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
10. maj 2019 - 23:30 #6
nej det vikker ikke en plade skal ud på alle nummerne 25 i alt og ikke i en fil nummerne skal vær delt op det er en medidon digtal pladespilider hvad gør jeg
Avatar billede falster Ekspert
11. maj 2019 - 00:36 #7
Når din pladespiller har fremstillet én (stor) mp3 fil med alle numrene, åbner du den fil i - f.eks. - et af de to programmer, som jeg nævner.

Med dem kan du skære filen "i 25 stykker". Enten efter lydgrafen, hvor du kan se stilheden mellem numrene, eller efter tiderne, som du kan tage fra pladen/pladeomslaget.

Hvis du vil gøre meget ud af det, kan du klippe udenom stilheden mellem numrene.

Prøv dig frem. Begynd for eksempel med at udtrække det første nummer på pladen. Det kan sagtens gøres. Held og lykke :-)
Avatar billede falster Ekspert
11. maj 2019 - 11:31 #8
Her er en guide til, hvordan du splitter "fra en ende af" med det gratis program mp3DirectCut.

Guiden er på engelsk, men programmet kan indstilles til dansk.

https://www.simplehelp.net/2018/03/08/how-to-split-an-mp3-file-into-multiple-tracks-windows/
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
26. juni 2019 - 16:43 #9
der skal være to filer os en der starter med cue den er der ik der er kun en og den hedder audiooo og den skal delles i24 den anden fil er der ik