Avatar billede Anne Praktikant
08. maj 2019 - 14:15 Der er 25 kommentarer

Hjælp til Sandstrøm-tastatur

Kære alle,

Jeg har brug for hjælp til mit nyindkøbte Sandstrøm-tastatur. Sagen er den, at

1) Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg laver et snabel a. Der er tegnet et snabel a på tasten for tallet 2, men har forsøgt med forskellige kombinationer af knapper at lave et snabel a uden held.

2) Ved nogen, om det er muligt at oprette de genveje, jeg kender fra et Mac-tastatur? Eks. til at kopiere et stykke tekst, at indsætte det, at åbne en ny fane på internettet mm.

De bedste hilsener
Anne
Avatar billede Mikael Ekspert
08. maj 2019 - 14:19 #1
Er det ikke bare: Hold AltGr nede (Den til højere for mellemrumstasten) og trykke taste 2  ???
Avatar billede Anne Praktikant
08. maj 2019 - 14:25 #2
Hej Mikael.

Tak for din besked! Desværre ikke. Ved at trykke AltGr og 2 Får jeg citationstegn " "

Ellers tak for buddet!
Avatar billede Mikael Ekspert
08. maj 2019 - 14:41 #3
Hmm.. Hvad med: Ctrl og Alt nede samtidigt og så trykke taste 2..

Det giver på mit tastatur OGSÅ @ ;)
Avatar billede Anne Praktikant
08. maj 2019 - 14:43 #4
Den har jeg også prøvet og det virker desværre ikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. maj 2019 - 14:49 #5
Hvilken Windows Bruger du? Hvis det er Windows10 så se om du i nederste højre hjørne har en sprog indstilling så skift til dansk!
Avatar billede poko1 Ekspert
08. maj 2019 - 14:52 #6
Ellers gå i første omgang til Søg og skriv tegn oversigt.
Så tager vi det med Tastatur bagefter.
Avatar billede Anne Praktikant
08. maj 2019 - 14:55 #7
Hej poko1. Tak for svar! Tastaturet er indstillet til dansk.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. maj 2019 - 15:03 #8
Hvis det virkelig er Dansk så ska du også komme til @ ved at trykke på alt gr til højre for Mellemrumstasten
Avatar billede poko1 Ekspert
08. maj 2019 - 15:12 #9
Ellers så vælg i første omgang til  dit Skærmtastatur.og brug dette
https://ibb.co/FHmNxDZ
Avatar billede poko1 Ekspert
08. maj 2019 - 15:27 #10
Gå i indstillinger og vælg Tid og Sprog se om det rigtige tastatur er valgt
https://ibb.co/w0dD86T
Avatar billede Slater Ekspert
08. maj 2019 - 15:28 #11
Mht. spørgsmål 2...

Er de fleste genveje ikke det samme på Mac som på Windows, med den ene forskel at Mac bruger æble-tasten i stedet for ctrl? Og eftersom der ikke findes en æble-tast på et Windows-tastatur, kan det naturligvis ikke lade sig gøre at ændre til det.
Avatar billede KHN Guru
08. maj 2019 - 15:29 #12
Hvad hvis du holder Alt-tasten nede og skriver 64 og giver slip på Alt-tast igen, får du så @?
Avatar billede Anne Praktikant
08. maj 2019 - 15:30 #13
Jeg ved ikke med genvejstasterne almindeligvis er de samme, men de virker ihvertfald ikke. Ellers tak!
Avatar billede Slater Ekspert
08. maj 2019 - 15:32 #14
#13: Nok fordi der er noget galt med keyboardet så, for f.eks. at sætte tekst ind er ⌘+V på Mac og Ctrl+V på Windows. Samme med de fleste.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. maj 2019 - 15:33 #15
Jeg er næste 100% sikker på dit tastatur ikke står til Dansk kig på #10
Avatar billede Anne Praktikant
08. maj 2019 - 15:35 #16
Hej Poko1. Jeg er desværre 100% sikker på, at mit tastatur er indstillet til dansk.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. maj 2019 - 15:42 #17
se i #9
Hvordan ser skærmtastaturet ud når du trykker på alt gr.
Avatar billede KHN Guru
08. maj 2019 - 15:55 #18
Har du prøvet dette?
1) Åben command prompt som administrator
2) Skriv: chcp og tryk Enter
3) Viser nu Aktiv tegntabel: f.eks. 850

Hvad viser aktiv tegntabel?
Avatar billede poko1 Ekspert
08. maj 2019 - 16:06 #19
Hvis du så f.eks. Holder alt nede og skriver 64 og ikke får @ så er dit tastatur eller dit Windows ikke i orden
Avatar billede 450025 Ekspert
08. maj 2019 - 16:57 #20
Hei Anne jeg har samme tastatur som deg Sandstrøm Se på denne
https://ibb.co/km03p0K
På Norsk bruker jeg dette      (alt gr samt 2    det te funker på Norsk @ i nedre hjørne står der da. (Klokka - Dato).
NOB
Norsk Bokmål  Norsk Tastatur da Bruker jeg.
alt – 2 = XXX@gmail

ENG  Engelsk USA (USA Tastatur) da bruker jeg.
Shift – 2  og får dette        XXX@gmail den funker fint.

Jeg har også denne ENG (Engelsk Storbritanjen Tastatur) men den funker ikke for meg..

poco1 bruker denne  #10      https://ibb.co/w0dD86T    Dem er omtrent like jeg må bare bruke      ENG (USA) vet ikke hvorfor? Se lengre opp ENG (Storbritanjen)
Jeg seier ikke dette er rett løsning men for meg funker dette tror også det funker på Dansk Lykke til.
Avatar billede Dmmh Praktikant
05. december 2019 - 17:47 #21
Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der har fået problemer med hensyn til @. Jeg har prøvet alt nu, fjerne dansk til svensk ) norsk. Opdateret dansk igen, opdateret keyboard Corsair via icue. Har opdateret tastatur i enhedshåndtering. Intet er lykkes. Så følger lige med her :) og alt overstående er også prøvet
Avatar billede Dmmh Praktikant
08. december 2019 - 22:01 #22
Hej Anne, har du fundet ud af en løsning ? Jeg har nemlig fundet min fejl.
Avatar billede 450025 Ekspert
09. december 2019 - 06:08 #23
#22 Dmmh så flott da du skriv - Jeg har nemlig fundet min feil.
Hva var den feil da?      Kanskje ville hjelpe Anne. Mulig hun har løst dette nå vet ikke kanskje.
Jeg forstår bare ikke jeg har samme tastatur som Anne. Norsk kan mulig være et handikap ok men jeg bruker nu det.  (kanskje defekt Tastatur)

Og da er det Norsk bokmål her (alt gr 2)  @@@@ her får jeg æ ø å - Æ Ø Å også.
endre jeg til Engelsk (USA Tastatur Bruker jeg dette. (shift 2) @@@@  men da får jeg ikke ‘ ; [ « : { det funker ikke.
Dansk har jeg ikke prøvd, men klart dette var ikke til noen hjelp så kom igjen Dmmh hva var svare ditt da?
Avatar billede Dmmh Praktikant
09. december 2019 - 09:03 #24
Min fejl var i programmet til min AOC skærm. Så software fejl. Lukkede bare programmet ned og Wupti så var alt normalt igen.
Avatar billede Alex. Norge Praktikant
02. maj 2024 - 14:49 #25
HJELP.

Jeg har tastaturet *Sandstrøm* også. Mistet mulighet til å taste 6, T, G, og V.
Vet dere hvordan jeg kan fikse det?

Tusen takk.
Alex