Avatar billede docduck Mester
08. maj 2019 - 22:46 Der er 6 kommentarer

Libre Office Writer: hvordan fjernes fast forfatter ?

Jeg har tidligere lavet en dokumentskabelon, hvor jeg  figurerer som forfatter.

Det er tilsyneladende ikke muligt at låse op for det felt, hvor jeg står forfatter.

Hvor kan man låse op og gøre andre til forfatter af deres dokumenter ??
09. maj 2019 - 05:40 #1
Bare lige for at være sikker, men du kan ikke ændre det her:
'Tools' > 'Options' > 'LibreOffice' > 'User Data    ??
Avatar billede docduck Mester
09. maj 2019 - 07:20 #2
Jo, det kan jeg godt.

Men når jeg så forsøger at rette i selve skabelonen, ved at forsøge fjerne mine initialer, kommer der en fejlmelding:
Skrivebeskyttet indhold, kan ikke ændres.
Avatar billede docduck Mester
09. maj 2019 - 07:25 #3
... og skabelonen er af gode grunde ikke skrivebeskyttet
Avatar billede KHN Guru
09. maj 2019 - 08:43 #4
1) Åben dokument/skabelon i LibreOffice
2) Venstreklik på Filer >Egenskaber
3) I faneblad Generelt - Fjern hak ved Anvend brugerdata og venstreklik på Nulstil egenskaber og klik på OK
4) Venstreklik på Filer >Gem som og vælg Filtype Word97-2003-skabelon (*.dot)
5) Højreklik på den fil du har gemt på evt. skrivebordet og venstreklik på Egenskaber
6) Venstreklik på faneblad Detaljer
7) Nu kan man tilføje nyt forfatternavn eller lad felt være tomt
Avatar billede docduck Mester
09. maj 2019 - 23:42 #5
Tak for dit forslag, KHN, men teksten  = mine initialer (der står på grå baggrund) kan stadig ikke ændres.

Jeg bør måske fortælle, at problemet er i sidehovedet, der består  af en tabel med 2 rækker og inddelt i flere celler.
Avatar billede docduck Mester
09. maj 2019 - 23:50 #6
Jeg løste problemet ved at flette 2 celler.
Så kunne  de skrivebeskyttede initialer slettes. Bagefter genoprettede jeg cellerne uden initial.