Avatar billede Laura Fabel Nielsen Juniormester
09. maj 2019 - 18:32 Der er 6 kommentarer

C Drev fejl

Jeg har et C drev, og det havde 932 GB plads, men den plads er lige blevet flyttet fra c drev til D drev uden at jeg har gjort noget, så jeg har kun 1,75 GB plads i alt på c drev, er der mulighed for at flytte det tilbage til c drev??
Avatar billede Laura Fabel Nielsen Juniormester
09. maj 2019 - 18:38 #1
hvorfor gør min computer det lort lige så snart jeg skal skal spille det nye life is strange 2 episode 3 spil. det var i mens jeg downloadede spillet via steam at computeren flyttede alt c plads til D.
Avatar billede Slater Ekspert
09. maj 2019 - 18:54 #2
Det burde virkelig ikke kunne lade sig gøre.
Selvom partitioner er virtuelle, kræver det stadig en del at flytte plads imellem dem - det er ikke bare noget der sker af sig selv. Er du helt sikker på at pladsen også blev tilføjet D-drevet og ikke bare forsvandt fra C?
Avatar billede Laura Fabel Nielsen Juniormester
09. maj 2019 - 20:42 #3
Det giver ikke mening at miste 932 gb plads fra c drev. et c drev har altid mere end 1,75 gb plads. og jeg har ikke en ekstra disk, jeg synes også det er mærkeligt at det hele nu er på d drevet. det giver ingen fucking mening.
Avatar billede Slater Ekspert
09. maj 2019 - 20:46 #4
Det kan give fin mening at miste plads. Det kan skyldes mange ting - f.eks. en fejl i en MBR eller bare et program der har dumpet en masse data uden dit vidende.

Hvad der ikke giver nogen mening er hvis denne ledige plads på magisk vis dukker op på et andet drev. Så jeg spørger igen, er du helt sikker på at pladsen blev lagt til D-drevet, og at det ikke kun forsvandt fra C-drevet?
Avatar billede Laura Fabel Nielsen Juniormester
09. maj 2019 - 22:45 #5
der er nu omking 150 gb plads på c drev, i alt, hvor den plads før var på d drevet, de 932gb var før på c drevet og de 150gb på d drevet, så de er byttet rundt.
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. maj 2019 - 01:25 #6
Det lyder meget mærkeligt - medmindre du har 2 Windows installationer  - i så fald vil den der bootes fra altid blive C drev og den anden normalt næste ledige bogstav dvs D.

Er det 2 partioner på samme fysiske disk ? eller 2 fysiske diske ?

Er der ikke allokeret plads ? 932G+150G=1082G - er ikke en normal diskstørrelse - og det er 150G heller ikke.