Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
09. maj 2019 - 20:05 Der er 7 kommentarer

Slet foot'er i WP

Uden aftale har en gut sat en footer på alle mine sider på datakons.dk:
" (c) 2019 DataKons. Design og styling ..."
Hvordan får jeg dét væk? Det hedder sikkert ikke footer og det er i al fald svært at søge på, når man ikke ved, hvad det hedder.
Avatar billede Slater Ekspert
09. maj 2019 - 20:44 #1
Prøv at søge på den streng først og fremmest - altså den du lige skrev der.

Det kan dog være i en database, og så får du det ikke frem. I så fald højreklik på det i en browser og vælg inspicér, og så find et unikt klassenavn eller lignende i nærheden af teksten og søg på det.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. maj 2019 - 21:35 #2
I css'en kan du fra linie 2198

finde flg:
.footer {
  border-top: 1px solid #e6e6e6;
  color: #999;
  font-size: 14px;
  padding: 60px 0;
  overflow: hidden;
}

tilføj yderligere denne linie:
    display: none;

...men det er meget normalt at sætte sådan en signatur på en hjemmeside, ærligt I ikke kan snakke om det.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
09. maj 2019 - 21:53 #3
"I css'en kan du fra linie 2198" - det er desværre volapyk, så jeg skal finde mig en punkt-for-punkt-liste over, hvad jeg gør.
Avatar billede Slater Ekspert
10. maj 2019 - 09:12 #4
Hah, jeg havde ikke kigget efter på siden, men det er A3 Seo? Han er jo også inde på denne side.

Jeg vil dog sige, uanset hvor normalt det er, så har en designer/udvikler ikke automatisk ret til at vandmærke en side med en signatur-footer på den måde. Blandt professionelle firmaer ville det anses som totalt absurd. Blandt mindre, selvstændige udviklere og småsites kan det give mening, men det skal være aftalt på forhånd at udvikleren gør det, ofte til gengæld for et bedre tilbud.

Men med mindre han groft har nægtet at snakke om det, så virker det lidt mærkeligt at gå uden om manden på et forum hvor han selv befinder sig.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
10. maj 2019 - 10:20 #5
Jeg har af samme grund ikke nævnt ham. Når det er væk fra sitet, er der ingen reference til ham, udover din, som jeg håber, at du kan/vil slette.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. maj 2019 - 11:30 #6
Hvis du ikke er bekendt med WP og brug af CSS, skal du nok finde een der kan hjælpe dig.
Jeg vil ikke tilråde dig at eksperimentere med det!
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
10. maj 2019 - 11:44 #7
Tak. Jeg har netop fået en mail fra en flink fyr, som gør det for mig.