Avatar billede Tim Novice
11. maj 2019 - 08:25 Der er 8 kommentarer

adgang til web interfacet i et Cloud IP kamera

Hej y'all

Er en ny grønskolling her , men håber at jeg kan få lidt hjælo.

Jeg har anskaffet mig et par billige IP kameraer som skal bruges til overvågning af min grund og har nu lidt problemer med at få dem til at virke ............. og NEJ ..... jeg vil ikke bruge den app  de siger jeg skal DL da jeg vil have min pc til at blive den primære kilde til lagring og TF/SD kort som sekundær samt jeg stoler ikke på alt det der CLOUD crap , jeg vil vide hvem , hvad og hvor mine ting er  og hvem som har adgang , når det er sagt, så har jeg lige lidt info og spørgsmål :o)

INFO:
kameratype :SECTEC/INQMEGA IL-HIP291G-2M-AI uden LAN port , kun USB port ( Billigt skrammel , ja ja man får hvad man betaler for  )
det virker med APP'en    meeeeeeeeen jeg vil ikke bruge den :o) nå men..

Hvad jeg kan:
1  jeg kan se ip kameraet I min windows netværks oversight og kan tilslutte  trådløst begrænset (internettet forsvinder jo selvølgelig) dog uden at kunne se video , kun begrænset tilstuttet.
2  jeg kan "PINGE" det og se det i IPCONFIG med de pre installerede addreser  192.168.200.100 -- 255.255.255.0 -- 192.168.200.1
3  jeg kan ændre IP addr, i netværks indstill. til den address/subnet/standard gateway jeg vil have og PINGE det på den ny adresse eks: 192.168.254.110 etc. etc , men kun når jeg har tilslutte det via wifi , stadig uden video
4  jeg har fået det til at virke med ISPY men kun som ONVIF kamera og ISPY er egentligt den SW jeg vil bruge , medmindre nogen kender et bedre PRG.

spørgsmål
1 Hvordan får jeg adgang til de i Windows netværksoversigten enkelte  enheder  og eventuelt redigere i deres detaljer
2 Hvordan finder jeg IP addr./ får adgang til web interfacet i  kameraet  nu der ikke er en LAN port i kameraet men kun en USB mikro port
3  kan jeg forbinde min ethernet port på min laptop til kameraets USB port og derved få adgang til web interfacet jeg har en ethernet til usb adaptor og skal det være crossover
4 hvordan får jeg min router (web interfacet på routeren) til at se kameraets pre installeret IP adresse (192.168.200.100) så jeg kan implementere det som en del af mit eksisterende netværk har forsøgt at ændre Default gateway i mit netværk fra xxx.xxx.254.xxx til xxx.xxx.200.xxx men det virkede ikke eller også gjorde jeg noget forkert

På forehånd tak
Tim
Avatar billede Tim Novice
11. maj 2019 - 08:38 #1
Hej igen
Som lidt ekstra info til ovenstående .

hvis jeg med den begrænsede adgang skriver default adressen (192,168200,100) i Internet explore får jeg bare melding "siden kan ikke vises"

Tim
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. maj 2019 - 09:20 #2
At en enhed kan ses i Windows netværksoversigten er bestemt ikke ensbetydende med at du kan gøre noget som helst ved den. Hvis kameraet er en kinøjser, har de sikkert slet ikke gidet makke et webinterface sammen til det, så er det kun en app, der kan manipulere de mest grundlæggende ting.
Avatar billede ebea Ekspert
11. maj 2019 - 09:46 #3
Meget kort svar til dit spørgsmål; så har du købt det "forkerte" kamera!
Hvis du vil have et kamera som du kan kontrollere, så køb et IP kamera, og ikke et som kun baseres på en USB port opsætning. Det vil altid give problemer (som du oplever nu).
Avatar billede Tim Novice
11. maj 2019 - 16:26 #4
Til CRKrogh / Ebea

CRKrogh ....Jo det er tydeligvis et kinøjser produkt, som du siger , men det faktum at det har en IP opsætning og kan indgå som et af flere kameraer i et trådløst netværk via deres APP må jo indikere at der burde være en mulig bruger grænseflade indbygget, B.l.a. for at undgå IP konflikter og som man så på en eller anden facon burde kunne få adgang til , medmindre at de kæltringe har produceret kameraet med en ROM , så adgang til et web interface er udelukket efter at det har forladt fabrikken .......... jeg tvivler dog , da det er en temmelig dyr løsning for et LOW budget kamera som dette... :)

Ebea ....nu er det muligt jeg er lidt tungnem ;) men ikraft af at det kan anvendes I et WIFI netværk trådløst og har tildelt en static IP adresse og ikke skal være hårdt fortrådet til USB porten, så er det for mig et WIFI IP kamera , NÅ ja alle noder i et netværk har en IP adresse om det er trådløst et hårdt fortrådet . Næææ der jeg ser problemet er manglende adgang til interfacet for at kunne ændre en eventuelt frakoblet DHCP så det er låst til en STATIC adresse , så mit spørgsmål gik ikke udpå en det var et rigtigt eller et forkert kamera men nærmere om hvordan jeg kan skabe adgang til interfacet enten via min laptop /router Ethernet port til kameraets usb port eller fra laptop usb til kamera usb eller helt simpelt ved noget SW eller helt tredje , eventuelt knytte kameraets "private " default IP adresse 192.168.200.100 til min default gateway i min router som er 192,168,254,xxx.

nu er jeg ikke netværks ekspert men har jo så brug for at i eksperter forklarer praktikanten med lidt bedre svar end at det er noget kineser skrammel eller at det er et forkert kamera og ikke et IP kamera ... slut ..... jamen hvorfor er det ikke et IP kamera ? baseret på ovenstående forklaring I både dette retur svar samt I mit indledende oplæg om hvad kameraet kan og ikke kan.

PS. Ebea ..... det er ikke et problem , det er bare endnu en opgave der skal løses ..... ;)

bedste hilsner og god weekend
Tim
Avatar billede ebea Ekspert
11. maj 2019 - 18:41 #5
#4  -  Nu skrev du jo selv, at du havde erhvervet et kamera uden Lan port. Så det Webinterface som er indbygget i kameraer (som har en Lan port), findes ikke i dit kamera. At du kan lave en Virtuel lan port på din PC, som kan se din USB port, er jo ikke det samme!

Så det var årsagen til at jeg skrev, at det ikke var det rigtige kamera, når du ønskede at tilgå det igennem et webinterface.
Hvis det havde haft et Webinterface indbygget, kunne du ganske enkelt i din Browser, kalde dit kamera, og opsætte kameraets Webinterface, den vej.
Avatar billede ebea Ekspert
11. maj 2019 - 19:05 #6
Her er et link til kameratype, som jeg igennem tiden, har købt omkring 15 stk. af.
De er nemme at opsætte, kan tilgås overalt, og selvom de købes fra Aliexpress, så leveres de gennem Tjekkiet (i øjeblikket), og dermed slipper du for al besværet med dansk Told, og andet bøvl. Og fragten er gratis!
https://www.aliexpress.com/item/KKmoon-IP-Camera-720P-1080P-HD-Wireless-Wifi-Camera-Network-Surveillance-Camera-Night-Version-Two-way/32822015695.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dtTVUI9
Avatar billede Tim Novice
12. maj 2019 - 06:07 #7
Hej Ebea

jeg fulgte dit link og hentede specs. på det kamera du foreslår og hentede specs på det kamera jeg har købt , har dog udeladt en del for ikke at indlægget skal blive for langt.... hmmmmm nu kan jeg ikke rigtig se hvor de to kameraer adskiller sig ifht. netværk/IP udover at dit forslag har en LAN port

FORTSÆTTES UNDER SPECS.

MIT KAMERA
•    Brand Name: INQMEGA
•    Supported Operating Systems: Windows 10,Windows 8,Windows 7,Windows
•    Alarm Action: FTP Photo,Local Alarm
•    Network Interface: Wi-Fi/802.11/b/g
•    Connectivity: IP/Network Wireless
•    Type: IP Camera
•    Supported Mobile Systems: Android,ios
•    Model Number: IL-HIP291-1M/2M-AI
•    Features: WiFi Home Security CCTV Camera
•    Cloud Service: Cloud Storage Wifi Camera

DIT FORSLAG
Brand Name: KKMOON
Supported Operating Systems: Windows 10,Windows 8,Windows 7,Mac os
Model Number: IP Camera WIFI
Network Interface: Wi-Fi/802.11/b/g
Power Supply: Normal
Supported Mobile Systems: ios,Android
Connectivity: IP/Network Wireless
Type: IP Camera

Angående interfacet i kameraet så burde det da kunne nås trådløst , det kan jeg på min router , den behøver jeg ikke at koble det op til LAN for at lave ændringer.
Kameraet har jo egentlig også et web interface via APP'en (YCC365+) men bare ikke med muligheden for at lave IP/netværks ændringer indbygget , så SW mæssigt burde det kunne lade sig gøre , hvis altså nogen har lavet noget SW til det, udover APP'en

Nu har jeg aldrig skrevet noget om en virtuel LAN port (Fra USB) i min Laptop men derimod i kameraet , altså LAN port i laptop til USB i kameraet (virtuel LAN)
Så omformuleret , hvordan laver jeg en sådan forbindelse og vigtigst af alt, hvilken SW skal jeg bruge til at konvertere protokollerne så jeg kan koble LAPTOP LAN til KAMERA USB ( kablerne har jeg )

Hav en god Søndag
Tim

PS. nu har får jeg ingen bøvl med told / moms og skat da jeg bor i Fillipinerne :) og det kamera der bliver skibet fra Tjekkiet er KUN et 720P kamera iht. KKMOON official store , 1080P bliver kun skibet fra Kina ;)
Avatar billede Rune1983 Ekspert
13. maj 2019 - 09:42 #8
Hej Tim
Engang satte jeg noget lignende op. Det var nogle d-link kameraer. Kun med USB og Wifi.
Det gjorde jeg ved at sætte hvert kamera til computer og derved tilgå kamera opsætning via software, hvori jeg kunne ændre alt i kamera. Opløsning, Wifi opsætning etc...
Kunne det ikke tænkes dit kamera er lidt samme fremgangsmåde.
Med hensyn til at se billede. Så kig efter et surveilance system. Fx. ispyconnect. (Til info. Har ikke prøvet det. Men tænker det måske kunne skubbe dig lidt i den rigtige retning.
Lige for afrunding af opsætning for mine d-link kameraer. Dem tilføjede jeg i Synology NAS Surveilance Station. Dog er der begrænsning på 2 kameraer, som kan udvides ved køb af kamera licenser.

Håber du kommer tættere på en løsning.