Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2019 - 12:34 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

USB HUB hastighed.

Tilgangen  til USB på toppen ad min computer er i uorden, derfor har jeg prøvet, at sætte en USB HUB til en USB 3 port på bagsiden, af computeren , som er i orden. (for at jeg ikke skal flytte computeren)
Det fungere også, men det går langsomt.
Når jeg sætter bare et USB stick i HUBén for at overføre data, går hastigheden ned på omkring det halve, i forhold til, at jeg sætter USB sticken direkte i computeren. Er det almindeligt ?
Windows 10 8GB ram.
Avatar billede Slater Ekspert
12. maj 2019 - 13:15 #1
Er det også en USB 3 hub?
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2019 - 13:40 #2
Ja det er en Deltago 4 ports USB 3 HUB.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2019 - 14:00 #3
Kan du oplyse mere om model på den?
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2019 - 14:04 #4
Ja det er UH-484
Avatar billede Slater Ekspert
12. maj 2019 - 14:08 #5
Og hvilke hastigheder får du med den og hvad forventede du?

Den er USB 3.0, som har en teoretisk max overførselshastighed på 5 Gbit/s, mod 3.1 som har 10 Gbit/s. Men kommer du overhovedet op i nærheden af de hastigheder?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2019 - 14:11 #6
Den er ikke direkte understøttet af Windows 10 kan jeg se. Det kan muligvis også nedsætte hastigheden.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2019 - 14:22 #7
Jeg har ikke målt på hastigheden. Det der skete var, at jeg ville overføre nogle store data fra computeren til USB. Det gik meget langsomt, så tog jeg HUBén fra, og kunne direkte se, hvordan hastighedens blev stærkt forøget.
Men Ok jeg kan da prøve at måle hastigheden.

Ikke understøttet af Windows. Der findes jo programmer til overførsel af store data.
Har haft et engang. Kan prøve at finde det i gen.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2019 - 14:25 #8
#7 Jo virker formodentligt med Win 10, men i følge siden her https://www.computersalg.dk/i/1242583/deltaco-uh-484-hub-4-x-superspeed#specsarea stopper den ved Win 8 :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2019 - 14:53 #9
#5 ak nej, det ligger omkring 46-47 MB/sek.

#8 Stopper ved W8? det kan jeg ikke se på siden. Nå men når den kører på W10 er det jo godt nok for mig. Men fint link.

Jeg har nu målt på det - dog ikke med de samme data, som jeg ikke husker - men med videoer. Tallene er forbavsende ens. Direkte ca. 47 MB/sek og gennem HUB ca, 45MB/sek. Det er jo lige godt, eller ifølge #5 lige dårligt.  Men jo heller ikke med den forskel jeg tidlige har oplevet.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
12. maj 2019 - 21:32 #10
De forskellige hastigheder, du først bemærkede, kan være mængden af overførte filer.
Jeg mærker ingen særlig forskel på USB2 og USB3 hvis det er en masse små filer, der overføres. Få og store filer giver USB3 hastighed hos mig.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2019 - 23:21 #11
#10 Ja du har nok ret, hastigheden afhænger af hvad der overføres.
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2019 - 12:44 #12
Jeg kan ikke rigtig se, at nogen er svarene er løsningen, men de er alle brugbare indlæg, så derfor må I dele de grønne Palmer. 😊