Avatar billede esys Juniormester
13. maj 2019 - 05:25 Der er 2 kommentarer

Advar mig aldrig om mistænkelig aktivitet outlook 2010

Hej, kan nogen fortælle hvordan man slipper for advarsel når man forsøger at sende email igennem Outlook 2010?

Jeg har et databaseprogram, der opretter mails og skal sende dem igennem Outlook. Desværre kommer der hver gang en advarsel med " Et program prøver at sende en e-mail på dine vegne..".
Når denne advarsel accepteres manuelt lægges mailen så i Outlooks udbakke indtil man herfra så senere sender den. Dette burde foregå helt automatisk uden advarsler.

Under Filer->Indstillinger->Sikkerhedscenter->Indstillinger for sikkerhedscenter->Programadgang-> Advar mig aldrig om mistænkelig aktivitet
Dette er markeret så jeg ikke burde få advarsler, men de kommer alligevel!

Nogen der kender en løsning så man både slipper for advarsler og at mailen sendes automatisk?
Avatar billede supertekst Ekspert
13. maj 2019 - 10:55 #1
Har anvendt denne i snart 15 år - uden problemer.

https://www.contextmagic.com/express-clickyes/free-version.htm
Avatar billede falster Ekspert
13. maj 2019 - 11:16 #2
Hvis man søger på meddelelsen (på engelsk) kommer der en del, som også omhandler noget, der ligner det, som du har prøvet.

Hvis du ikke "er bange" for registreringsdatabasen ville jeg prøve at downloade "disableprogrammaticsecurity.zip" herfra

https://www.msoutlook.info/question/883

og indlæse "disable-programmatic-security-outlok-2010.reg".

De 10 værdier kan jo let slettes fra  basen igen, hvis de ikke hjælper.

Hvis de hjælper, kan du eventuelt prøve dem enkeltvis for kun at beholde den/de, der er nødvendige.